|
Post by Viltsu #8 on Jun 22, 2010 0:26:04 GMT -5
Jo oli palvelua Erikoinutssaus Ilpo Raatikaiselta. Su laitoin tekstari miehelle että tarvis syyläri vähän ammattimiehen otetta. Heti tuli vastaus että jos tuot su Valkeakoskelle ( Helmuntie 5, 0400-235516) niin ma ip saat korjattuna takaisin. Vähän skeptinen oli aikataulusta mutta tosiaan ma puoleltapäivin tuli jo viesti että syyläri korjattu ja oikomis hommat tehty. Hinta 50€.
MAHTAVAA PALVELUA JA TYÖNLAATU (Ikosen mukaan) suorastaan erinomaista.
Sovimme Ilpon kanssa että hänen yhteystiedot saan laittaa Virkin porukan tietoon tänne sivuille.
Tälläiset ihmiset ovat kultaankin kalliimpia tälläiselle hajottajalle ;D ;D . Kiitos Jarkolle herran tiedoista.
Viltsu, uuden Virkki lippiksen omistaja
|
|
|
Post by tomppa on Jun 22, 2010 0:38:33 GMT -5
Ilpon nimi on tosiaan aika tuttu kun syyläreitä tarttis joko tehdä tai korjata. Teki ennenmuinoin myös Ajo Motorsportille syyläreitä RS-Hondiin.
Kovin vain oli kiireinen ainakin takavuosina - kyselin 2004/2005 talvella että tekiskö mulle RR-kilpuriin mittatilaussyylärin niin lupas hitsailla pillit sun muut kasaan kun vaan hommaan päädyt ja pillit valmiiksi oikean mittaisina - siihen se sitten jäi kun ei ollut ideaa mistä ne päädyt olisin taikonut. Maksoin sit $$$ ja syyläri tuli HRC:ltä.
|
|
|
Post by Jarkko on Jun 22, 2010 3:23:08 GMT -5
Mulle on kans hitsannut yhden ketjuohjurin kiinnikkeen ja paikannut saman syylärin kahteen kertaan ja ei voi kun kehua kaikin puolin. Varsinkin edellinen syylärikorjaus oli kyllä lähtökohtaisesti mission impossible Mää sain aikanaan yhteystiedot Terolta, joka on kans asioinut menestyksekkäästi useampaan kertaan.
|
|
|
Post by Tero #33 on Jun 22, 2010 4:53:43 GMT -5
Samaa voin kans sanoa.. Kannattaa huomata ettei rajotu pelkkään syyläriin. Sain nimittäin lohkon myös kuntoon ja kävi ilmi että nimenomaan erikoisseoksissa on mies paikallaan. Sanoi että jotkut vanhemmat Kotarit on ollu ihme seoksilla ettei niihin oo löytäny hyvää seosta mutta pääosin kaikki onnistuu. Oli joku vuos tosiaan paikkaillu ajo teamin ja kallio teamille lohkoja jokusen kappaleen. Paras puoli oli vielä se että en meinannu kehdata maksaa nii vähää kuin pyys eli aineet jo kustansi aika pirusti.. Sano vaa et moottoriurheilua pitää kannattaa. Mulla säästi kyllä useamman satasen Hondan lohkon kans
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Jun 22, 2010 13:52:30 GMT -5
on maine kiirinyt tän turkuunkin,on rakennellut porukoil noit välijäähdyttimiä autoihin.tuli vaan joskus juttuu,kun oon tuolta koskin suunnalta kotosin.moroooo näääääs
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Jun 22, 2010 16:01:15 GMT -5
IPE tekee mitä vaan kun hitsauksesta puhutaan! Kun joku räkähitsariluuseri Tampereella nakkas mun -58 Simsonin kohokammion pohjan ROSKIIN "ei tolle mitään voi", kaivoin sen sieltä päätin selvittää mikä ja missä se "Raatikainen" oikein on. Vuosi oli ehkä -97. Ja kun löysin sen, en vihjeiden mukaan koskista, vaan Viialasta nahkikselta, kävin epävarmana, silti jossain määrin toiseikkaana ovesta sisään. Ja niin siinä vaan kävi, että kuntoon tuli ja meni mopo museokatsastuksestakin läpi! Sittemmin Ipe on tehny mulle yhteen TDi Audiin välijäähdyttimen, kasannu neljä fillarirunkoa, hitsannu serkon kytkinkruunuun tartunnat automaattikytkimelle, jne.
Ja sit toinen tarina Ipestä. Keväällä -09 likka innostu niin tuosta maastossa pyöräilystä, että päätin tehdä sille pyörän ihan mittojen mukaan ja samalla itsellekin XC-kelposen sillosen enempi free/DH - mallisen EVO3:n tilalle. Samalla kokeilin Ipen laitteilla eka kertaa eläeissäni alumiinia tigillä ja sehän rupes mua yllyttään hommaan oma ja rupeen harjotteleen. Kiireaikoina ei sit kerinny asiakkaiden vehkeiden kans Viialaan hypätä, joten aloin katteleen konetta. Serkon kytkintä laittaissa sit kysäsin josko se vois vähän konsultoida siinä laitepuolessa ja kuukautta myöhemmin vietettiin kolmisen tuntia mun Tigin kanssa siellä koulutuksen ja säädön merkeissä. Sitä ei ikinä oo tarvinnu kyseenalaistaa onko heppu reilu, tietty kun aikaa palaa jonkin rungon kokoomisen kanssa muutama tunti niin se maksaa jo oikeesti seteleitä eikä työtä voi ilmaseks pyytääkään, mutta että jakaa osaamistaan näin, ihan uskomatonta! Tane on tän maan reiluin kuramopokauppias (no ei Luhtiskaan huonompi ole), Ipe hitsareissa YKKÖNEN. Meikäläinen kun tässä harjottelee, niin aika monesti olen sanonu (eli kalliimpien tai harvinaisempien osien kanssa) että haluaisin kyllä kovasti kokeilla, mutta vie Raatikaiselle. Näin on ja näin tulee olemaan, vaikka loppuelämäni tekisin pelkästään hitsaushommia, en hänen tasoonsa yltäs ikinä.
Olkoon tämä oodi Ipelle, kunnioitusta ja syviä kumarruksia hänen suuntaansa.
Sen verran tilanne update kuitenkin kysymys vielä, siis veitkö sen Koskiin omakotitaloon, siellä vertas? Tämmösestä oli viimeks puhetta, mutta onko nyt sisi lähteny nahkikselta ja tekee kotitallissaan?
E: pakko vielä jatkaa romaania, paras insinöörivitsi minkä oon ikinä kuullu, kerto just Ipe, tässä tulee... "Miksei insinööri voi syödä suolakurkkuja purkista" - pää ei mahdu ja käsillä ei osaa tehdä mitään ------- ;D
|
|
|
Post by Tero #33 on Jun 23, 2010 4:18:00 GMT -5
Viialassa on paja ja Nahkiksella edelleen..
|
|