|
Post by huotarinen on May 8, 2010 9:25:46 GMT -5
kuinkas teillä oikeilla ajomiehillä on takajarrut säädetty vai käytättekö te niitä ollenkaan? pitäisikö jarrujen ottaa pian polkimen painamisen jälkeen vai kuinka. tuntuu että seisten ajaessa polkimen liikerata on turhan iso jäykillä ajokengillä.
|
|
|
Post by Jarkko on May 8, 2010 10:55:21 GMT -5
Itsellä on ainakin säädetty vaakatasoon jalkatapin kanssa ja tykkään että ottaa ihan pienellä liikkeellä. Takajarrun käyttö riippuu aika paljon millaista polkua ajetaan, kesällä vai talvella ja millainen pyörä on alla. Nelareissa moottorijarru rauhoittaa menoa aika lailla ja pelkällä etujarrulla pärjää pitkälle. Kaksitahtisissa takajarrulla voi rauhoittaa menoa monessa paikassa.
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on May 8, 2010 12:32:49 GMT -5
mul taas isol liikkeel,ja jalkatapin tasol.noil gearne 10 tuppas hosumaan siihen vahingos kun oli tarkal ja nyt sidil jäänyt siihen samaan asentoon.kokeilul selvii,mut jalka ja nilkka luonnollises asennos kuitenkin rampil.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on May 8, 2010 13:10:26 GMT -5
Mää en lukeudu oikeisiin ajomiehiin, mutta trialin kokeilu avas silmät ja tajusin et takajarrullakin tekee jotain ja etunenkin on 100% näpeissä, kun ne ei tee tyhjiä liikkeitä. Eli mulla ottaa kaikki just (lehmän kytkin on ihan P**ka, mutta sille ei mitään enää voi) eikä sinne päin, ilman mitään tyhjälutkuliikehdintöjä alkupaloiks.
|
|
|
Post by huotarinen on May 9, 2010 3:56:04 GMT -5
kiitokset vinkeistä. tarvii ruveta säätään takajarrua paremmaaksi kun pääsee joskus kotio. tälläsellä aloittelijalla tarvii olla noi jarrut kuitenkin käytössä
|
|
|
Post by Sirkku #31 on May 9, 2010 15:00:12 GMT -5
Niin, sen ainoon kerran kun oon sun pyörän nähny, ei siihen oltu lisätty sitä jarrupolkimen palautusjousta itse polkimen varteen. Oletko jo lisännyt? Ellet, ja säädät polkimen iholle, ei sylinterin sisällä oleva mitenkään jaksa palauttaa, vaan saat ilmata takajarrua tyyliin joka päivä - vaikka se vahvalta tuntuukin vs. esim. kisapelit, se ei vaan riitä.
|
|