|
Post by Sirkku #31 on Sept 9, 2010 14:38:57 GMT -5
....
Eli sattuneesta syystä, siis iskarin koonnut tyyppi ei ollut taivuteltavissa jättämään ohivirtausreikää pois, mun takakepin männässä on reikä, jota ei simmit peitä. Ja siinä on siis ontto männänvarsi, paluun säätö. Kyseisen nikkarin kokemus ja itsepäisyys taas perustui tyyppeihin joissa ei ohivirtausta paluun säädön kautta tapahtu.
...Reikää olen koittanut tilkitä. Lämmöissä joissa männän väri ei vielä muutu, eikä pysyvää muodonmuutosta tapahdu, ei juotoshopeakaan vielä tartu.... Lue jatkokommentit
Keksikäähän mulle siis jokin ajatus tilkkiä halk. 1mm reikä työkaluteräksessä luotettavasti ja varmasti ilman lämpöä! Tai miksei jokin "hullu" idea simmitykseen, joka lähes dekois ton reiän vaikutuksen... oon nyt koittanu jo hitaimmalla alueella n. nelinkertaistaa tehollista vaimennusta vakiorossikotarin simmitykseen nähden, ei toimi. Ja Wettikselle kiitos mitoista, on ainakin varmaa mihin vertaa ja oikeilla jäljillä periaatteessa oon ollu, oon vaan ajautunu ihmisoravanpyörään vihaan taas kerran linkuttomuuta (tällä energialla olis tehny jo parit uudet linkut).
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Sept 9, 2010 15:00:06 GMT -5
jaaha,tyhmä-timpuri ei sit voi auttaa,kun nois puu hommis ja tietysti ton yhen reijän tukkimises suonikkaa ::)l,eli,kun tähkä-timot lukee tän viestin ja laittaa aivonystyrät surraamaan niin varmaan alkaa tietoo tulemaan,kun on kuitenkin vars-suomen neroja näis metalliin liittyvis asiois ,mahtaisko tää kehuminen yhtään nopeuttaa tota aalopin oikomista,vai nappaako pajan ovelta romulaval koko paisarin ,no vedettiin hiukan riskil tääkin homma
|
|
|
Post by Jarkko on Sept 10, 2010 2:35:39 GMT -5
Epoksia käytetään ainakin keulan männissä, mutta siellä ei tietty ole niin kovat lämmöt. Veikkaisin kyllä kestävän takaiskarissakin.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Sept 10, 2010 9:11:56 GMT -5
Araldiittia tai epoksia pistin siihen joskus 2007 kesällä ja seuraavassa huollossa se "tikku" oli sieltä irtoamaisillaan. +90C pitäis kestää hyvin, tiedä sit onko lämpö vai iskariöljy kun oli pehmittäny. Tänä iltana meen testaan keppiä ja jos nyt ei o kelvollinen niin sit leikkaa mulla kiinni ja joku ratkasu tonne on vielä yöllä tehtävä jotta pääsee la-su TAAS testaan. Syyssafaria toi reikä ei tu pilaan! ps. kai kärrys on tilaa typpipullolel ja tiskipöydälle ;D
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Sept 10, 2010 13:32:46 GMT -5
No niin, olis pitäny ottaa asia pöydälle heti alkuunsa evorunkoa suunnittelemaan ryhtyessäni, kun kerta tiesin ongelman olemassaolon. No tämä ongelmahan tuli unohdettua saman tien kun huomasin tehon yli kaksinkertaistumisen tarkoittavan sitä, että pelkällä kaasulla saa saman kepin samalal välityksellä ei 10mm sisään vaan pohjaanlyöntikumiin asti. Ja hypääsin huomaamattani oravanpyörään. Tän päivän testilenkin tulokset (50mm pohjaanlyöntikumilla, älkää hytkykö, on sitä mitä pitääkin, hyvin erilainen tuntuma kuin teidän pyörissä): siirtymähyppyrissä paikalla pe-parkkia pitävä nuoriso mielihyvin siirtyi ja testi, 1m ilmassa, ei pohjaa. 1,5m ilmassa, ei pohjaa... hyvillä mielin patikkoon... no VOI PERSE! Ei, ei mitenkään saa toimiin kuin paluu "fully seated" ja sitten pakkaa, jo toisesta patista läpi ja linko. No kotiin sitten myrkynnielleenä ja yks kaks, pelastus juolahti mieleen ja löytyi kuin löytyikin ne vuoden takaiset soittorasian helat ja mikä tärkeintä, NIIHIN KUULUVAT KUPARINAULAT! Nyt rommicolaa ja aamulla niittaan 1,2mm kupukanta kuparinaula mäntään ;D Onneks on jääny muutama toimiva PDS-deko-simmitys muistiin niin saattaa tulla kerrasta toimivampi kun on ollu tähän asti ikinä! Ps. rakkaille epäilijöille: mitään rungossa tai muutenkaan ei ole tarvinnut muuttaa, mitään muita ongelmia ei iskarisössön ohella ole ollut kuin kerran auenneet pakarin ruuvit ! No on se vielä yhtä korkee kuin madallettu vakio, mutta madallusvaraa siihen maavaraan on senttitolkulla ;D
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Sept 10, 2010 13:51:11 GMT -5
jumankaut,ei sulta kylä ainakaan intoo puutu kehitel,toivottavasti ei reppee viros mistään toi laite,meinaan on aik kiireiset yöt parsii sitä vehjettä kuntoon,ota se temmikin piruuttas mukaan jos kärrys tilaa,sillähän sä oot kisois ajanut ylivoimasesti koviten ja toimii hyvin tuol ulkmaillakin
|
|
|
Post by Jarkko on Sept 10, 2010 14:13:16 GMT -5
Araldiittia tai epoksia pistin siihen joskus 2007 kesällä ja seuraavassa huollossa se "tikku" oli sieltä irtoamaisillaan. Muotoilet sen epoksikakun niin, et on pienet kynnykset molemmilla puolilla reikää, niin ei se irtoo.
|
|
|
Post by Jarkko on Sept 10, 2010 14:15:29 GMT -5
.... Kyseisen nikkarin kokemus ja itsepäisyys taas perustui tyyppeihin joissa ei ohivirtausta paluun säädön kautta tapahtu. Tälle ns nikkarille en veisi kyllä enduro/motocrosspyörien takaiskareita, jos tuollainen ei ole tuttua kauraa.
|
|
|
Post by Jarkko on Sept 10, 2010 14:18:59 GMT -5
toivottavasti ei reppee viros mistään toi laite,meinaan on aik kiireiset yöt parsii sitä vehjettä kuntoon Vähän repesin, vaikka en ole enää kärryillä mistä projektista tässä olikaan kyse. ;D Toivottavasti Antilla on tarpeeksi kirkkaat halogeenit talon pihaas, nimimerkillä eniten reissuun lähtijöistä Virossa remppaa tehnyt ;D
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Sept 10, 2010 15:27:19 GMT -5
Niin no jos se "kakku" pääsee siellä liikkuun, jauhaa se ittensä kummiskin irti ajan oloon, onko sit 10 vai 100h, ken tietää. En kyl meinaa kokeilla. Ei tuu ainakaan äkkiseltään mitään mieleen mikä ton kuparinaulan reikään niittaamisen voittas? N2, Argon ja hyvä AC TIG riittää, mahtasko löytyy Riivinrautaa mä inhoon ja tarkotus on nauttii... sitä paitti tigillä hitsaaminen on kivaa kun ei tarvi eloksoituja räkii ::cool:: hymiö ei vörki mulla! Kysenen nikkari on kelkkapiireissä kokenut iskarintekijä, kokemus myös korvaa teknisen ymmärryksen puutteet. Niin kauan kun ei siirrytä iskarityypistä toiseen. Tuo ohivirtausreikä on välttämätön kun männänvarsi ei ole ontto (eli MX/EN eihän kukaan pysty ajaan säädön tapissa kiinni kun pakkaa hulluna), muutoin kaikkien mun (ja selkeesti raadin ja sitä paitsi muutenkin vrt. kaikki kv keskustelut aiheesta) kokemustenkin pohjalta P**kaa. No kyseinen tyyppi on jo eläkkeellä, joten ei tarvi pelätä saavansa takakeppiään takasin huollosta pilalle rei'itettynä!
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Sept 11, 2010 3:34:59 GMT -5
Perskele, vettä sataa. Aika turha sit lähtee iskaria testaan kun eilen oli ihan kuivaa. Ei toiminu kuparinaula, mutta onneks on sorvi, tein alumiinista passelin niitin sinne että varmaan pysyy. Eiköhän se nyt rokkaa.
|
|