|
Post by Artsi on Mar 17, 2011 7:55:27 GMT -5
Mulla 10h ajon jälkeen rupes pyörä sammuileen, kuin veitsellä leikaten, muutaman sadan metrin välein. Vajaa minsan odottelun jälkeen taas toimi, starttaili kuitenkin koko ajan.
Sit Keitaaseen tutkiin vikakoodeja, joita ei löytynyt. Pojat soitteli Husaberille ja vastaavaa ei o tapahtunut. Tuumittuaan hetken, sanoivat bensatankin huohotuksen olevan tukossa ja tankin korkissa oli ollut vettä, joka on saattanut jäätyä. Olisko sitte viä bensapumpun paineesta joku suojaus pumpulle, et se lopettaa syötön.
Nyt testaamaan, eli ajamaan tankki täynnä bensaa ja tankin huohotus tukkossa. Saas nähä. Tuleeko ajatuksia, voisko diagnoosi pitää paikkansa?
|
|
|
Post by Rintala #15 on Mar 17, 2011 8:09:51 GMT -5
Hmm.... Ittellä ei oo ollu kotarin ja muun takia tollasta vikaa... Ainoostaa oli kun staattori anto välillä virtapiikkejä niin rikko boksin... Mopossa taas leikkas kiinni, eli kun lämpes, eikä öljyä ollu nii mäntä turpos ja narahteli kiinni... Se voi kyl olla et se tekee alipainee ja bensa ei pääse liikkuu... vai näinkö se oli?
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Mar 17, 2011 10:02:40 GMT -5
Mulla 10h ajon jälkeen rupes pyörä sammuileen, kuin veitsellä leikaten, muutaman sadan metrin välein. Vajaa minsan odottelun jälkeen taas toimi, starttaili kuitenkin koko ajan. Sit Keitaaseen tutkiin vikakoodeja, joita ei löytynyt. Pojat soitteli Husaberille ja vastaavaa ei o tapahtunut. Tuumittuaan hetken, sanoivat bensatankin huohotuksen olevan tukossa ja tankin korkissa oli ollut vettä, joka on saattanut jäätyä. Olisko sitte viä bensapumpun paineesta joku suojaus pumpulle, et se lopettaa syötön. Nyt testaamaan, eli ajamaan tankki täynnä bensaa ja tankin huohotus tukkossa. Saas nähä. Tuleeko ajatuksia, voisko diagnoosi pitää paikkansa? mitäs arnold veikkaat mun ajatuksista,kyl näääääs on ajatus nystyrät aikas painees,jotain paisuvaisen kaa samaa pännii,mut tutki nyt hualel ennen lätäkön kiertoo.mul on kyl yks takuuvarma vinkki,ei oo bensapumppuu ,jou voi arvatakin ;D ;D
|
|
|
Post by tomppa on Mar 17, 2011 10:58:21 GMT -5
No, Osteriha kerto kusseen sinne tankkii! Vai oisko se ollu kuitenki sinne tankinkorkkii jossa kus jääty ja siks ei huohotus toimi ja bensansyöttö lakkaa? Tätä epäilisin
|
|
|
Post by tetsa #48 on Mar 17, 2011 11:06:03 GMT -5
|
|
|
Post by JuhaE #39 on Mar 17, 2011 13:21:42 GMT -5
Muutama viikko sitten Marjiksessa pyörä teki kokolailla noin "rupes pyörä sammuileen, kuin veitsellä leikaten, muutaman sadan metrin välein. Vajaa minsan odottelun jälkeen taas toimi, starttaili kuitenkin koko ajan" ainoo ero mulla et sammumisten väli oli huomattavasti pitempi ehkä joku puol kierrosta lenkkiä ympäri tms... -Eikä &%tullakaan käymään ensimmäisen puolen minuutin aikana, vaikka startti pyöritti jnejne. Hetken odottelun jälkeen vasta ja taas matka jatkui. Noo sillon aattelin et tää on niitä isojen poikien seos/neulajuttuja, kun keli oli sillon ekaa kertaa plussan puolella mun ajeluissa ja ratakin oli pehmeen olonen... Seuraavana päivänä sitten kun mentiin ajeleen uudestaan, niin v*tutus löi vastapalloon niinku se iso aalto Jaappanin rantaan, kun huomasin pyörää ottaessa ulos auton takarontista, että se v*tun ylävesiletku ei ollu vasemman puoleisessa syylärissä kii ollenkaan ja tajusin että eilisiltanen tilanne oli ollu vastaava kun eräiden polttoainesauvojen paljastuminen yläpäästään... - /(&% että (/&%¤taa vieläkin!!! Varmaan jossakin puunkierrossa oli päässyt katemuovi repäseen väärältä puolelta ja nykässy syylärin irti kiinnityksistään ja sitten joku idiootti veteli vielä lopun iltaa ilosena ympäri lenkkiä... Onneksi Koivula oli mukana tekemässä remonttia ja se lisäs koneeseen sillon vedet ja sano ettei pari litraa lisättyä vettä oo viä paljon, eikä tilanteesta kannata ollenkaan huolestua. -Muuten saattasin ehkä olla ollakin vähän allapäin... ;D Mitä tästä nyt sitten opimme? No emme (et) välttämättä mitään, mutta kato nyt ainakin ne koneen vedet tai se että vesi pääse kiertämään. Jälkikäteen voin sanoo että tilanne vastas aikalailla lämpöö mitä voi tulla spoorin avauksessa, niin ainakin toi mun mylly sammuu kun saunalyhty ja lähtee käymään vasta jäähtymisen jälkeen. Pari kertaa niinkin on käyny... Muut vanhemmilla kottaraisilla ajavat vois oppia sen verran että vaihtaa ne syylärin kiinnityskumit 4kpl a' 1 € pyöräänsä ennenkun syyläri putoo matkasta. Mun -08 mallissa ne ehjänkin puolet kumit oli jo puoliksi hieroutuneet puhki/poikki...
|
|
|
Post by tomppa on Mar 17, 2011 17:22:42 GMT -5
Tohon Juhan mainitsemaan ongelmaan auttaa erinomaisen hyvin syyläriraudat (KTM powerparts). Niitten kanssa syylärit tulee pultilla kiinni runkoon eikä pelkästään niillä kumituteilla.
Tuo kumituttiviritys on vähän kelju jos käy syyläri vähä puunkylkeen niin helposti repäsee syylärin irti ja samalla lähtee vesiletku kuten Juhalle kävi ja siinä voi käydä vähän huonomminkin moottorille. Sitä syyläriä kun ei kovin helposti reitin varrella askartele takasin / kanna kypärällä ojasta vettä syyläriin (varsinkaan jos oja on jäässä).
Niin muuten ihan sama kumituttiviritys on tossa Artsin Helkamassa eikä ainoastaan "vanhemmissa" Kotareissa (kaikki 08-> EXC mallit ja SX ainakin 07-10)
|
|
|
Post by Artsi on Mar 18, 2011 5:03:01 GMT -5
En saanut eilen vikaa päälle, vaikka ajoin tankin huohotusletku tulpattuna. En kuitenkaan ollut huolissani, kun Laankosken Pete lohdutteli, et saman lailla hällä teki ja sai vinkin, et tenu auttaa. Et ei muuta kun Ameriikan kirjeenvaihtajan kaa Marjiksen pooriin tykittään.
|
|
ttr
New Member
|
Post by ttr on Mar 18, 2011 10:53:09 GMT -5
Tenun annostelu on vähän hankalaa nykysille bensoille. 98E5:ssä on 0...5% tenua, arvo siihen sitten, että tarvitaanko lisää vai ei.
Sinänsä tommonen veitsellä leikaten sammuminen pistäisi hakemaan sensorivikaa, mutta jos ei vikakoodit tai ledit vilku niin aika paha. Kaasuläppäanturi tai kierrosnopeusanturi? Käynnistyminen jäähdyttelyn jälkeen saa kauhulla muistelemaan aikoja BMW-huollossa (siis autojen). Niissä suosikkiartikkelit olivat kaasuläppäanturi, kierrosnopeusanturi ja ohjausyksikkö.
Tietysti, jos vaikka virransyöttö moottorinohjausyksikköön katkeaa, niin siitä ei ehkä kerkiä jäämään vikakoodia. Tai bensapumpulle, eli kannattaisi kattoa kaikki liittimet, kun on kyseessä uusi pyörä.
|
|
|
Post by Shaft Southeast #788 on Mar 18, 2011 13:03:09 GMT -5
Meikällä oli vastaava epäsäännöllinen vika. Akunkenkä oli repeytyny irti. Olin kanssa keitaalla tutkimassa vikaa, joten varmaan ne kattokin jo sen.
|
|
|
Post by marco#once on Mar 18, 2011 14:17:48 GMT -5
Nii-i Oon ajanu talven tentulla ja ilman...sen jälkeen kun mulla diagnosoitiin sama ku Shaftilla eli akun kenkä oli murtunut irti ei ole ollut mitään ongelmaa Helkamassa...ennemminkin kuskissa...sillä pätkii vaikka ottais kuinka tenttua
|
|
|
Post by Jarkko on Mar 18, 2011 14:23:03 GMT -5
TPS (kaasunasentoanturi) ei tykkää kosteudesta. Huonosti suojattu vakiona, vaatii silkkakuoren.
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Mar 18, 2011 16:34:05 GMT -5
soita artsi, salosen valtteril,jos löydät puhelimen ,sil voi ol jotain tietoo kans,kun lykänny tol mallil viim vuan mailmal.samat varmat arvaukset mitä täälläkin on,niin saat Villihanhesta valomerkin jälkeen .vika voi ol vaik TUTO (turun-toverit) ;D ;D,mihin mää sen nuuskan tungin,kun osteri kusi samal tankkiin
|
|
|
Post by Pasi #20 on Mar 18, 2011 17:17:05 GMT -5
taitaa villihanhestaki saada parempia neuvoja ku täältä. meillä amitsussa opetettiin ettei noita tenuja kannata tankkiin kaataa, vaan käyttää ite sisäisesti
|
|
|
Post by alén #9 on Mar 18, 2011 23:46:49 GMT -5
Artsi hiljennä vauhtia .... eikös se just Husabergissä katkee polttoaineen syöttö jos kallistaa pyörää liikaa eli kanttaa kurveissa vähemmän ...heh.. ;D
|
|