|
Post by Pessi on Jan 11, 2005 10:58:45 GMT -5
Tuntu olevan muilla kengän pohjissaaan tommoset sileet pohjat. Onko tommosista jotain todellista hyötyä spoorissa, vai onko se vaan pientä kikkaa millä saa puristettua vähän paremman ajan. Mitenkä tommoset kannattais sitten tehdä?<br>Toi wanha pohja vaan sileeksi vai jotenkin muuten?
|
|
|
Post by kammokuski #1 on Jan 11, 2005 12:48:08 GMT -5
MORON ottappa monot ja vie suutariin ja pyydä laittaan tanssikenkien pohjat sileet ja liukkaat ja vauhtia tulee heti lisää eikä jalat mee hangesta läpi.Itte oon käyttäny euromarketin suutarilla ja muistaakseni about 20 egee
|
|
|
Post by Pessi on Jan 11, 2005 14:31:25 GMT -5
Mun varmaan kannattaa eka itte hioo noi pohjat sileeksi? Kannattaako muuten kantaan jättään minkäänlaista korkoa
|
|
|
Post by Ile on Jan 12, 2005 2:26:03 GMT -5
Ei kannata jättää mitään reunaa pohjaan vaan ihan tasaseksi, mutta jos hioo koron pois niin voi tulla hieman takapainoinen kenkä. Eli varmaan kannattaa "täyttää" se kolo ja sit mahdollismman tasaseksi ja luistavaksi pohja. Noista on mielestäni suuri hyöty spooriajossa. Suutareista oli juttua KaMoKen keskusteluapalstalla: www.kamoke.fi/ilmoitustaulu/ - Ile
|
|
|
Post by Pessi on Jan 3, 2006 18:13:25 GMT -5
Taas liukupohjista!! Nyt ne on pakko tehdä, ei tuu muuten mitään. On tässä jo tarpeeksi siirretty niiden tekoa. Vielä olis kuitenkin pari kysymystä niistä: Mikä aine sinne pohjaan olisi parasta? Aika monella on näkyny siniset pohjat saappaissa ja kuulemma toimii ok hyvin luistelussa ja itse tapeilta ajossa . Kysymys onkin, että mistä tommosta kamaa saa ja mitä se on? Olisiko muita varteenotettavia pohjamateriaaleja?
|
|
|
Post by veijo on Jan 5, 2006 3:20:13 GMT -5
Ite laitatin Koivistonkylän Eka-marketin yhteydessä sijaitsevassa suutarissa luistopohjat. Saappaita korjattiin muutenkin, maksu taisi kokonaisuudessaan olla 27 euroa. Pohjien osuus 20-25 euroa, en tarkkaan muista.
-Veijo-
|
|
|
Post by Jarkko on Jan 5, 2006 4:57:01 GMT -5
Itse laitatin liukupohjat tuolla Avainpalvelun suutarilla kortteli rautatieasemalta koskelle päin. Varaudu parin viikon jonotukseen. Ei kannata alkaa noita itse virittelemään parin kympin säästön takia, pohjat pitää ensin tasoittaa ja sen jälkeen jollakin erikoisliimalla saada siihen pohjaan liimatttua jotain paremmin kulutusta kestävää materiaalia. Suutareilla on tarvittavat laitteet ja materiaalit valmiina ja jälki on priimaa.
Omat pohjat ovat kerstäneet muuten hyvin, mutta jalkatapit ovat tehneet molempiin pohjiin repeytymiä. Veikkaisin että kestävät minun kerran viikossa käytöllä noin kaksi talvea.
Niin ja enää en ilman liukupohjia varsinkaan pehmeässä spoorissa aja metriäkään. Sen verran iso ero noilla on normaalipohjiin.
|
|
|
Post by Pessi on Jan 7, 2006 7:34:21 GMT -5
Kiitos hyvistä vastauksista, mutta jäi vielä pari asiaa nakertaan. Mitä materiaali te sinne kengänpohjiin pyysitte laittamaan? ja Hioitteko kengänpohjanne sileiksi ennen suutariin vientiä?
|
|
|
Post by Jarkko on Jan 8, 2006 7:06:41 GMT -5
Kyllä ne pohjia tehneet tietää mitä sinne laittaa. Jotain paksua tanssikengän pohjaa se taitaa olla. Minä vein ainakin ihan normaalit kengät ja suutari hioi pohjan sopivaan muotoon ennen liukupohjan liimaamista. Kärkiraudat jätti laittamatta, itse ruuvasin ne jälkeenpäin takaisin paikalleen. Osa ajaa kai ilman, en ole huomannut eroa ovatko paikallaan vai ei.
Mulla pohjissa on jätetty hiukkasen kantäpäätä tasapainottamaan kävelyä, mutta kynnys on muotoiltu todella loivaksi ja pyöreäksi.
|
|
|
Post by Eetu on Feb 19, 2006 6:16:38 GMT -5
juu hyväks on koennu myös peltiset pohjat tapani mukaan en tykkää maksaa paljo mistään eli kaikki jotka voi tehdä itse niin persekele nehän sillon tehdään!!!! ajoni oo ajanu lakalaivassa ja hyvin on toiminu,vähän iskee parafiiniä pohjaan niin kyyl se siitä...
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Feb 19, 2006 10:18:23 GMT -5
Selvitin vähän asioita ja Euromarketin suutari käyttää samaa 4mm tuniittia kuin Jakiksen suutarikin. Laitatin siellä pohjat Stelloihin(!!!) ja hyvin luistaa vaikka jalkatapit on kalvaneet ne jo karkeiksi. Jussilla meni uusilla tapeilla aika nopeesti pilalle, eli ei uuden pyörän omistajille ;-D
Hintaa tuli mulle 25e, kantapää jätettiin, mutta sen etupuolelle tehtiin täyttämällä pieni loivennus.
|
|
|
Post by Artsi on Oct 6, 2006 13:15:11 GMT -5
Kävin kyselemässä liukupohjia Eka-marketista, Jounin vinkistä, kun sitä Pohjosen jalkinekorjaamoa ei taida enää olla. Mulla oli käsitys, että Ekamarketilla ei hiota paljonkaan pohjia, joten lopputulos jää paksuksi. Kun kysyin asiaa, niin sanoivat, et asiasta vois ilmoittaa, jos pohja halutaan ohuemmaksi, he eivät ole kiinnittäneet asiaan huomiota. Hinnnan arvioivat 20euroksi. Me viedään Jounin ja Artun kaa talvisaappaat sinne.
|
|
|
Post by Artsi on Jan 26, 2007 23:29:05 GMT -5
Pohjat maksoi Euromarketilla 30e ja jäivät vieläkin melko paksuiks. Tuntuvat niin korkeilta, liukkailta ja jäykiltä tapeille noustessa sekä takajarrua käyttäessä, että menin hiomaan nauhahieomakoneella jalkatapin kohdan ohueks. Eli liukupohjan kokonaan pois. Nythän pohja ei ole niin virtaviivainen ja luistava, mutta hyvä oli nousta tapeille. Katotaan nyt kun tulee vähän enemmän pooria, kuinka ne toimii.
|
|
|
Post by Artsi on Jan 26, 2007 23:30:57 GMT -5
Saikko Sirkku selville, mitä liimaa suutarit käyttää?
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Jan 27, 2007 10:27:20 GMT -5
Semmosta pikaliimaa mitä mulla on tuossa pieni jämä vielä. Tosin ei näy trukkiovi sillä pysyvän Oxtar'n pohjassa, liima pysyy siinä, muttei saappaan puolessa.
|
|