|
Post by Jani on Apr 10, 2005 13:25:09 GMT -5
Jumanskavita!!! Vaihdoin poitsun TM:ään kesänakkeja: Uskokaa tai älkää, etu sekä takasisäkumiin sain uppoomaan molempiin 3 PAIKKAA! Oli isoilla raudoilla tuskainen homma. Vois jopa luokitella pahemmaksi kuin isoissa mopoissa, tais "pari" *prkl*ttäkin päästä... Eli: Vaihtamisen jälkeen aloin tarkastella etuvannetta, sehän oli kiero kuin hullun ....ku. Saako vanteita jossain oiottua, vai pitääkö semmonen ostaa?? Tuumathan oli 12/15.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Apr 10, 2005 14:51:09 GMT -5
Älä Jani hermostu Olen tässä vajaan vuoden mittaan pinnannut 4 vannetta, ja sillä kokemuksella voin sanoa, että helposti tulee jopa 10mm "kieroutta" jos pinnat on epätasaseen kiristetty. Ja vaikka se vanne oliskin saanut siipeensä, niin ellei siinä mitään jyrkkää mutkaa ole, niin pinnoja kiristelemällä sen saa oiottua. Käys vilkaseen tekniikka-osiosta vannekehän vaihto mun sivuilta, kyllä se siitä selviää! Ja sit joku kiven aiheuttama lontto, niin lekaa vaan...
|
|
|
Post by Jani on Apr 10, 2005 21:42:38 GMT -5
Hianoo, Kiitos vaan...
Onneksi ei tullut mitään jyrkkiä mutkia, aikas loivaa aaltoa vaan. Täytyypä ruveta ahkeroimaan.
|
|
|
Post by Pessi on Apr 11, 2005 12:58:23 GMT -5
Mullakin tuossa nastarenkaiden laitossa vanteet haki pientä mutkaa, kun kaksi miestä seiso vanteen päällä ja hakkas rengasraudalla ja kumivasaralla rengasta paikoilleen. Ainakin sen oppi, että nyt vien ihan suoraa renkaat liikkeeseen laitettavaksi. Jossei nyt sitten saa jostain todella mullistavaa vinkkiä niitten laittoon Takarenkaaseen ilmesty semmonen 10cm-15cm ''suora'' kohta, joka nyt ei ainakaan kuluneen talven aikana oo mutu tuntumalla vaikuttanu mun mielestä mihinkään, mutta haittaako tommonen?
|
|
|
Post by veijo on Apr 11, 2005 13:53:22 GMT -5
Nastarenkaat ovat olleet kesärenkaita tiukemmat laittaa vanteelle, mutta niiden lämmittäminen sisätiloissa +22 asteessa ja liukasteen käyttö asennuksessa on auttanut. Lisäksi renkaiden asentaminen on taito- ei voimalaji. Viimeksi renkaita kesärenkaita vanteelle laittaessani otin nastarenkaatkin pois kahdella pienellä rengasraudalla.
-Veijo-
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Apr 12, 2005 12:01:04 GMT -5
Joo, ei todellakaan ole voimalaji. Lämmitys auttaa tosi paljon, mutta onnistuu se kylmänäkin. Mäntysuopa on ihan OK liukaste.
Ja ellet usko, niin itse vaihdan takatrellikan alta alle 20min. 4:llä bilteman rengasraudalla, eikä takuulla löydy voimaa vääntää vannetta pilalle! Voidaan varmasti porukalla näytää miten kukin tekee, jossain ajopaikalla esim.
|
|
|
Post by Pessi on May 1, 2005 13:46:11 GMT -5
Ketkäs muuten tota vanteen oikomista tekis Tampereella? Tällä hetkellä takavanne heittää aivan mielettömästi ja autoilijatkin ottaa jo takana tullessaan 1km turvaväliä lentävän takarenkaan pelossa.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on May 1, 2005 14:20:53 GMT -5
No tekemällä oppii, mutta voihan sen aina Purollekin viedä...
|
|