|
Post by Jarkko on Jan 17, 2006 5:58:13 GMT -5
Alkaa usko loppumaan tuohon Kotarin etujarruun. On ilmattu useaan otteeseen, vaihdettu erilaisia paloja ja erilaista jarruvipua. Silti jarru on tehoton ja tunnoton. Aivan eri maailmasta esim. noihin kavereiden Gassien Nissineihin verrattuna.
Sen verran olen aihetta tutkinut, että näiden vanhojen Kotarien Brembon etujarrun suurin ongelma on liian pieni pääsylinterin mäntä. Eli pääsylinteri pitäisi vaihtaa ja Nissin olisi kai ultimaattinen vaihtoehto tilalle. '05:ssa on ainakin erilainen pääsylinteri, koska sama kahva ei enää käy. Nähtävästi myös parempui etujarru.
Onkos joku tehnyt tällaisen operaation? Onko ihan bolt on modi KTM:n orggis Renthalin Fat Bariin ja sopiiko jarruletkukin samalla kiinnikkeellä? Ajattelin jostakin metsästää käytetyn pääsylinterin, tuo Nissin kun on aika yleinen...
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Jan 17, 2006 17:32:46 GMT -5
Japseissa taitaa kaikissa olla 240/250mm jarrulevyt, eli niistä ei taida satulaa saada.
Itselläni oli siinä Artun vanhassa (-03) 2-satkussa kanssa ihan mahdoton etujarru ja purin siitä kaiken vikaa löytämättä. Sinne kahvan päähän tosin vaihdoin männän ja tiivisteet, mutta satulan vaan purin ja puhdistin. Sillä alkoi toimia lähtötilanteeseen nähden lähes jumalaisesti ;-). Aikaisemmin olin jo laittanut pehmeämmät etupalat.
Niin että pura ja perusputsaa se satula nyt kuitenkin ensiksi, ei maksa paljoo.
|
|
|
Post by Jarkko on Jan 18, 2006 2:37:40 GMT -5
Tarkoitin sitä tangossa kiinni olevaa pääsylinteriä, en satulaa. Pyörä on ollut mulla uudesta asti ja tuntuma suunnilleen sama, joten en usko putsaamisen auttavan mitään.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Oct 27, 2006 14:58:15 GMT -5
Huomasinpa tämän kun etsin sitä käämitysjuttua.
Jarkko ynnä muut: Trialissa on jarrun puolellakin AJP ja Trial-kauppialta niitä löytyy siinä satasen pintaan hintaan hyllystä. Jos mulla menee Nissin rikki, niin AJP tulee tilalle. Letkukin käy luultavasti suoraan, koska kytkimen puolellakin on sama kierre AJP/Magura/Grimeca kaikissa. Ainoa ongelma tulee jarruvaloanturista, joka on varmuudella eri kierteellä, eli tilatessa pääsylinteriä on syytä ottaa "liitin" (pultti) myös. Tosin jarruvaloanturinhan ei tarvitse olla kuin toisessa jarrussa. Jos mulla olis omassani Brembo, niin vaihtaisin oitis tuon AJP:n, ja jos Nissin hajoaa niin mieluummin satku kuin kaksi saman tasoisesta osasta.
|
|