|
Post by oppes on Aug 7, 2006 9:51:02 GMT -5
Onko renkaankorjausaerosoleista kokemuksia? Eikös sellainen olisi kätevä reissussa vai onko perinteinen tapa parempi?
Paljonko pitäisi pitää painetta katuendurorenkaissa edessä ja takana 1.) katuajossa asfaltilla 2.) sorateillä 3.) metsäpoluilla
|
|
|
Post by Artsi on Aug 7, 2006 15:24:08 GMT -5
Ei se pullo isoa reikää paikkaa, varsinkaan venttiilitapin irtoamista; piikin piston ehkä. Eiks noi paineet o aina kilpaendurokummeilla alle 1 baarin. Ehjä sisäkummi ja lyhyet raudat vyölaukussa on varmaan aina kova sana. Tietenkin pitaa ajaa sillä rikkinäisellä renkaalla ensin paikkaan josta saa renkaaseen ilmaa. Solu on tietenkin luotettava ja tosi harvoin on mulla puhjennut noi 4mm vahvat sisärenkaat. Artulla teki tosin solun rikkoutuminenkin tepposen ja siitä johtuen matkan katkeamisen.
|
|
|
Post by oppes on Sept 22, 2006 13:00:34 GMT -5
Olen nyt kokeillut eri rengaspaineita katuendurorenkaissa ja minulle sopivava on edessä ja takana 1.7 bar., mikäli paikallisen TB:n mittariin on luottamista. (Paikallisten asemien Neste ja TB mittarien ero 0.1 bar). Jos on molemmissa renkaissa 1.5 - 1.4 riippuen ko. asemien mittareista, niin renkaat tuntuvat liian pehmeiltä. Ei tule tuntumaa maastoon ja soratiellä on vaikea ajaa.( liian pehmeät). Liikkeessä minulle suositeltiin kuitenkin max. 1.5bar. Eri asia on sitten 'puhtaat' endurorenkaat maastoon. Niissä paineet pitää olla huomattavasti alhaisemmat.
|
|