|
Post by Wettis #13 on Apr 6, 2008 11:31:39 GMT -5
Wroooom! Olimme tänään Peten kanssa katsastamassa Marjamäen reitit kesärenkailla. Reitit oli oletetun pehmeitä ja liukkaita, mutta hienoo kuitenkin oli viiden viikon "lepotauon" jälkeen. Tarkoituksemme oli myös käväistä ylälenkki joen toisella puolella, mutta Peten sinne singahtaessa oli yllätys enemmän kuin suuri. Silta oli purettu pois, eikä Pete kerinnyt "kissaa" sanoa ennen kuin oli Kotkan kanssa muniaan myöten joessa! Olipa muuten hommaa kahteen mieheen konsanaan saada virtaavasta vedestä Kotari nostettua kuivalle maalle, kun meinasi itsekin jäädä mutapohjaan kiinni väkisin. Surkein homma vielä lopuksi oli, että Kotka hörppäsi vettä ja koneet jumiutu täysin kiinni. Onneksi asutaan lähellä ja vaimoni tuli tälläkertaa pakettiautolla hakemaan Peteä + mopoa kotiin (kun viimekerralla Peten vaimo tuli hakemaan minua ja siitä sitten matka jatkuikin kohti lasarettia, jne.). Jukka K. sattui olemaan myös siellä päristelemässä ja tuumi, että öljyn seassa vedet tulisi koneesta ulos ja vehkeet toimisi jälleen hyvällä tuurilla entiseen malliin. Toivottavasti Jukka oli oikeassa, sillä V-käyrä oli erityisesti Petelle melko korkealla. Ilmeisesti lavojen poisto sillasta on ollut jonkun ihmisen / ihmisten ilkivaltaa vai onko jollain joku muu parempi selitys tähän? Harmittaahan tämä jälleen, mutta ... -Wettis-
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Apr 6, 2008 16:26:37 GMT -5
Olisitte laittaneet viestiä, että ootte menossa!!! Mä en arvannu lähtee aamulla, koska sain vasta ysiltä bensat sisään tohon omavalmistemuovikanisteriin. Joten vartoilin sen Urheilukanavan päitsikoosteen ensin bensat tankissa ennen kuin lähdin, koska ei ollut vuotoja. Köröttelin siellä sitten yksikseni ja huomasinkin ajojälkiä. Mulla oli nastat alla vielä ja voin sanoo että paremmin olis menny ilman. Mutaa kyllä piisas sit koko kevään edestä! Jotain uutta ja ihmeellistä reittiäkin siellä oli, olin ihan pihalla.
Lähdin kans sinne metsään mennäkseni, mutta siihen puron rannalle tultuani kippasin melkein nurin paniikkijarrutuksella. Silta oli aikas jäätävässä konstruktiossa, enkä siitä paikaltani silmäillen niitä lavoja missään nähnyt. Ei "ihan" toi itseluottamus riittäny alkaa kokeileen pelkkää rankaa pitkin. Tuli meinaan viime syksynä Skailla mitattua ton puron syvyys ja pohjan tyyppi, ei olis ikupäivänä sieltä yksin pois päässy.
Voin sanoo ettei ollu mikään nautintoreissu. Mutkatkaan ei urassa taivu yhtään kun ei tossu luista kurassa. Ja sit toi uretaanipohja ei vaan pidä tapilla tarpeeks. Se ohuempi saattaskin paremmin puree tohon jalkatappiin, mene ja tiedä. Alko sarvi kasvaan otsaan ja vihdoin safarimaastoihin, siellä nastat oli kyllä must. Kuten arvelinkin, oli mönkkärin urat jäässä ja lumessa, se oli ihan hienoo. Paitsi ne hirveet savivelliosuudet, missä työkoneet oli myllertäny, en meinannu millään päästä hetkeekään tavoteltuun suuntaan.
Ajojälkiä bogasin siellä kunna maalla joo, tuoreita, koko ajan vähän arvuuttelin olisko täällä joku muukin ajamassa.
Tarvii varmaan rakentaa sen puron molemmin puolin pienet nokat ja alastulot, eri kohtiin tietty, jotta pääsee molempiin suuntiin hyppään yli. Joku terroristi kun tuon sillan näkyy aina purkavan vaikka kiinni naulais (naulasin 4*4" per lava syksyllä). Se ei ehkä tajuais niitä "hyppyreitä"? Ei ymmärtäis vajottaa nokkia tjsp, kokitetaanko? Mulla ei ainakaan kantti kestä vetää siihen ojaan semmosta vauhtia, että ilman nokkaa riittäis lentorataa yli asti, se hyppy kun pitäis alottaa semmoset "vaivaset" pari metrii ennen vesirajaa.
|
|