eke
Full Member
|
Post by eke on Dec 6, 2008 10:15:35 GMT -5
Tere sällit! Mites Kärmes meni?
|
|
|
Post by Jarkko on Dec 6, 2008 10:26:10 GMT -5
|
|
|
Post by Hightower on Dec 6, 2008 13:35:11 GMT -5
Yes! Hiano kokemus toi kärmes ja kaikki meni todella loistavasti vaurioihin nähden---> Täytyy kyllä nostaa hattua herra Kainulaiselle kun veti toisella kierroksella 2/3 osaa lenkistä ilman kytkintä piikkisellä jossa todellakin täytyy välillä hakea vetoa kytkimellä!!! Eka kommentti kytkimen poisjäännin jälkeen oli että ..ttu eiköhän koiteta jatkaa matkaa kun on tähän asti päästy näin hyvin!!! Loisto suoritus! Muutama kuva ja lippi latautumassa kärmes kansioon.
|
|
|
Post by Artsi on Dec 7, 2008 1:48:59 GMT -5
Juu, kiitoksia kauheesti tsemppauksista, neuvomisista, Marcon vissytarjoilusta lutakolla ja ottamistanne valokuvista tänne sivuille. Neuvot olivat kullan arvoisia, varsinkin Repan, Marcon, Mikan ja Pesosen Maran, siä mäen jälkeisessä lutakossa. Ja Onnee Jarkolle, Sampalle ja Heikkilän Artulle, mahtavasta ajosta, sekä Wettikselle ja Ilvon Mikalle, et jaksoitte ekan Kärmeksenne Vorstin johdolla ajaa läpi! www.verxing.kuvat.fi/kuvat/motorsport/2008/20081206_K%E4rme%20Kustaan%20kiemurat/IMG_07878.jpgMää olin kyllä aika väsyny suorituksesta, sisäreidet alko pikkasen ramppaileen tokan kierroksen mäessä. Kerrankin osattiin asennoitua kilpailuun hötkyilemättä, mentiin sen minkä jaksettiin ja pidettiin taukoo tarpeen mukaan. Aikaa siinä sitten menikin yli neljä ja puoli tuntia ja matkaa vajaa nelkyt, eli alle 10 km/h. Vaikka reitti oli tosi raskas, niin hauskaa piisas Oton ja Jounin kaa, sekä yleisön. Ei mekään upotettu ihan simona, parit sammutukset sattu, mut pyörät pysy ehjinä. Jouni kyllä kastu kainaloita myöten yhessä isossa lätäkössä ja väitti veten tuntuvan tosi kylmältä. Mites Sirkun porukka? Mut ens vuonna uudestaan viä isommalla porukalla, tää katkasee niin mukavasti tän syystalven ja on jotain, mitä odottaa! Harmi sit, et Marco ja Mika tuli kipeeks, sillä Mutalan pojat olis ollu elementissään; kirjaimellisesti. Tulokset fin-enduro.com/tulokset/hlmk08/2.html
|
|
|
Post by Oysterman #76 on Dec 7, 2008 10:14:38 GMT -5
Just.oon pikkuhiljaa toipunu eilisestä,ei se kärmes väsyttäny mut ku menin si siältä suaraa eedenii vetää illaks absinnttii ja shotteja oli meinaa pikkuse pää sekasi aamulla 0445 pirkkalaistorilla nokialla ku oli ryäminy samoilla silmillä 23hnou propleem!kerrankin oli kisa mikä meni aikas mainiosti ei tosiaan ollu pahoja upotuksia niinku artsi tossa mainitti.mää sammutin hualella siä sualla ja kippasin muutamaan otteeseen tyhmästi,jounilta lähti kerra ketjut ja pari nostoo,artsi taisi mennä kaikki paikat siististi läpi!!mäki ei ollu ainakaan siältä vasurilta paha molemmilla kerroilla melkii ylös meillä on meinaa hämeenperälläkin isomia... kattelin kuvia ja siä aika moni ollu menny si uimaan oli varmaa lämmin tullu liikaa ajaessa?joku kyllä lämmitteli si vastaavasti nuotiossa.jätkät oli hianosti siä tsemittämässä meitä oltii tosi onnellisia ku saatii vissyä ja tsemihenkee.P**kasetti tollanen on ja perseestä mutta porukassa on hianoo ja aina lähden uuestaan mukavalla porukalla,en kyllä ymmärrä kuka viittii tollasta tehä vapaaehtooseti ku kattelee noita kuvia ja videoita.menkää itteenne ja mopoillaan taas.muuten kaikki o jees.psjalka o hiaman jo laskeutunut.ni
|
|
|
Post by Oysterman #76 on Dec 7, 2008 10:17:43 GMT -5
just.kuvia on tua intterinnetissä kiitos mika ja marco,jukkeli,janne,möly-salmine,ja muut ootte ihania ku teillä on silmää tollasille.ni
|
|
|
Post by Wettis #13 on Dec 7, 2008 12:15:57 GMT -5
Wrooooom! Vaikea pukea sanoiksi Kärmestä, mutta sen verran aluksi totean, että ne jotka luulevat tietävänsä mitä "Suomi enduro" on, eivätkä ole ajaneet Kärmestä, niin eivät todellakaan tiedä mistä puhuvat! Onnittelut ensinnäkin komeista suorituksista Team Virkille & Artulle, Samille + Jarkolle!!! Team Virkki Rookies saavutti kuitenkin tavoitteensa, eli päästiin maaliin ja äijät + pyörätkin säilyivät kutakuinkin ehjinä. Kuten olen aiemminkin todennut, niin kilpailuissa aina jonkun on oltava se viimeinen ja tälläkertaa se napsahti meidän joukkueelle (huomautettakoon kuitenkin, että 15 joukkuetta keskeytti!!! ). Tosin mielestäni olisimme ansainneet ehdottomasti "sisu" palkinnon, sillä kyllä itseltäni + Mikalta olivat narut aika tyhjät jo toisen kierroksen alkaessa (Vörstihän olisi ajanut vaikka kolmannenkin kierroksen, mutta kun ei tullut ksenoneita mukaan ). Lisäksi onhan se huomattavasti "helpompaa" ajaa reitti alle kahden tunnin, kuin neljään ja puoleen tuntiin samoilla sykkeillä (keskiarvo syke +170) ... noh tämä nyt oli osittain vitsi, mutta kyllä tuo 4,5 h rämpiminen oli täyttä työtä. Itse "kilpailu" alkoi mukavasti, kunnes ensimmäinen lutakko tuli ja siellähän sitä jo naruilla kiskottiin minun Kottaraista etuputkista. Eikä mennyt aikaakaan, niin taas oli hihnat esillä, jne. Kaikilla meillä oli omat hetkemme ja apua huhuiltiin tiimikavereilta, jota kyllä aina oli saatavilla tarpeen mukaan. Sanoisinkin, että "thö tiim wos kuud bat thö träk wos bäd". Reitti oli todellakin paljon legendaakin pahempi (mielestäni). The Mäki oli odotetun vaikea, joten se ei yllättänyt loppujen lopuksi peloteltua enempää. Sitä mainitsemaani poijua olisi kertaalleen lähes tarvittu merkitsemään paikkaa, jonne Kottarainen upposi, mutta onneksi tiimi pelasi jälleen loistavasti ja saatiin sekin vielä pelastettua juuri ennen kuin se olisi vajonnut näkyvistä ... eikä siitä Sirkun mainitsemasta vinssistäkään olisi ollut haittaa, mutta kun ei ollut sitä 15Ah akkua saatavilla ... ai, että lähtisinkö ensivuonna uudelleen? Pakko vastata rehellisesti, että en ... tosin valitettavasti aika aina kultaa muistot ja ensivuonna sitä saattaa olla jälleen unohtanut tuon kaiken ... täytyy lukea tämä pieni yhteenvetoni vuoden kuluttua pohtiessani uudelleen lähtöä Näihin kuviin, näihin tunnelmiin, -Wettis-
|
|
ilvo
New Member
|
Post by ilvo on Dec 7, 2008 13:39:38 GMT -5
Kiitokset Artsille, Wettikselle, Förstille ja kaikille siitä, että päästiin reissuun. Kyllä sai ihminen ikimuistoista kyytiä. Hyvin pehmeni muutkin ku ranteet. Toisella kierroksella alkoi tosissaan huolettaa, että säheltää väsymyksen takia mopon rikki mäessä tai jossain ja joutuu koko tiimi keskeyttään. Itte oli rikki jo ekakierroksen jälkeen. Räpeltäminen jäi kuitenkin onneksi vähäiseksi. Tyytyväinen saa olla. Tiiminä ajettiin ja kaivettiin hyvin. Kaikki pantiin peliin, ei ollut mitä säästellä. Försti ajo todella hyvin, eteneminen oli vähäeleistä ja tehokasta, mäki molemmilla kierroksilla omin avuin ylös! The Oja mentiin molemmilla kiekoilla melkeen heittämällä. Oikeastaan eniten huolta aiheutti, kun ekalla kiekalla äijää ja pyörää lensi ilmassa niin paljon, ettei meinannut sopia sekaan. Mäki oli kyllä paha ja varsinkin toisella kierroksella koko reitti yleisesti. Illalla kun menin nukkumaan, silmissä vilisi loputtomasti juuria ja kiviä. Pahaa teki. T: Mika
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Dec 8, 2008 7:10:23 GMT -5
No meidän olis ainakin tarvittu poijua, kerran kuskille ja kerran mopolle Tai no, ei porkkanan värinen mopo suossa poijua tarvitse, kyllä se sieltä loistaa ilmankin Reissu meni koko lailla niin perseelleen kun mennä voi, mutta en voi sanoa tunnelmaa siltikään synkäksi. Eli ens vuonna uudestaan, mutta ei ikimaailmassa enää koskaan mopolla, jolla on ajettu vasta 4 kertaa! Ainakana ellei se ole identtinen edellisen mopon kanssa... Aloitin mokailun jo ennen kisaa, magnesiumit loppu joskus Karhulan aikoihin ja uusia piti hakea. No sattuneesta syystä tarvetta ei tullutkaan ja koko asia unohtui. Unohtui lopullisesti. Sain lekurilta ajoluvan ja aloin ihmetellä miten kädet puutuu, senkin jälkeen kun kaasun käyttely oli palannut normaaliruotuun. No kuitenkin 5km päästi ihan okei ilman lepotaukoa. Toinen moka oli lyhyt kytkinkahva, jonka vaihdoin pyörään heti uutena, että saa näpsäkän kytkimen. Kyllä mun piti se vaihtaa ennen Kärmestä, kun arvelin siellä kytkimelle tarvetta riittävän, vaan unohdin, ja kisaaamuna sitten ajattelin, että tokko sitä nyt tarvii vaihtaa. Kolmas moka oli renkaat. Ennen Shercon ostoa mulla oli vaan jenkkien väittämä painoksi 227lbs=102kg. Jammun oli 105kg ja se painoi oikeesti ja tankattuna 122kg. Eli arvelin tarviivanikin vähän jäykemmät renkaat ja onnellisena trellikoihin. En vaan tullu ajatelleeksikaan, että en ole koskana 18/21" renkain ajaessani ajanut nastarenkailla paljaita kivikoita. Treeneissä ennen Kärmestä mopo vain sinkoili ja pistin vielä turhan uusien iskareiden piikkiin. No niin, sit reitille tältä taustalta. Eka kilsan jälkeen kädet jo ryytyneet, ihmettelin kovasti, ei ollut vielä kuin yksi lutakko, joka me kierrettiin vasemmalta. Suoralla tasaisella polullakin kädet ryytyivät, selvästi siis puristin. Muutama lutakko ja kivikkoa oli enemmän kuin Kärmeellä koskaan, kytkikäsi sanoit tööt. 10s. pysty käyttämään ja sitten oli pakko antaa sammua. Joukkutovereilla ei kädet puutuneet ja mun kättä vaan vartoiltiin varmaan semmoiset 50 puolen minsan jaksoa. Yhdessä vaiheessa se sitten iskikin, että mitäs jos akku loppuu, kun koko ajan käynnistelee ja sitten yritin ajaa pysähtymättä. Ainakin kolmeen kertaan mua nostettiin kunnes palasin järkiini. Kerran jouduttiin vähän vartoileen kotarin jäähtymistä, ettei päässyt lykkäämään ihan kaikkia vesiään ulos. Sitten tulikin se tuplaoja ja ekassa pudotin Shercon katolleen. 2m myöhemmin tiputin ketjut ja rullasin ne huolella swingin väliin viiteen kertaan. Teemu repi raivolla pihdeillä ja itse kampesin ruuvarilla, saatiin ne pois. Ainoo vaan et joku pässi ajo pallomerkeistä välittämättä, ruopas mun tyokalut täyteen suota ja sit joku idioottikatsoja asti siihen päälle! No tästä 20m ja kytkinkäsi ei toiminut enää kun piti nyppästä mopo yli seuraavasta ojasta. Joten päätin mennä itse vierellä. Vaan kas kuinka ollakaan, tällä kertaa horjahdin, jalka ei osunut vastarannalle vaan keskelle ojaa. Ja syvää oli! Mulahdin sinne ihan kokonaan ja sitten olin jäässä. jumankauta se vesi oli KYLMÄÄ!!! Vapisin niin, etten saanut edes kierrettyä vettä pois fleecestä. Sit joku enkeli katsomosta toi mulle kuivan fleecen ja voi pojat kun alko olo helpottaa! Sit se samanen kolli toi vielä jonkun XXL-ajotakinkin mulle Hetkeä aikasemmin oli vaan mielessä että nyt riittii, ei v***n metriäkään enää. No mieliala koheni kun vähän lämpeni, toinen katsoja tarjos vielä kahvihuikat ja sain pummattua kessunkinkin - omat oli uineet persuteellisesti takintaskussa. Kännykkä onneksi toimi, vaikka märkä olikin. Sit Teemu alko potkiin mua liikkeelle ja ärisin mielessäni ettei *prkl* anna muin ees tätä yhtä pummattua röökiä polttaa loppuun. Lähdin sit saappaat vettä täynnä vittuunnuksissani puskeen latua eteenpäin niin, etteivät meinanneet muut kuulemma perässä pysyä. Ihmettelin vaan mielessäni, että pitääkö aina tulla jotain ohjelmaa jotta sais ajortymistä kiinni... No ei se lataus pitkälle riittäny, kohta oli taas kytkimessä-roikkumis-lutakkoa edessä ja sama peli jatku. Akku ei onneksi loppunut, eikä Shercokaan keittänyt kuin kerran ihan pienesti - silti oli desilitran verran vettä kerinnyt kadota! Mäki meni perseelleen kun Retza neuvo oikeeseen reunaan ja se oli niistä kahdesta tänä vuonna selkeesti paskempi valinta. En päässy kuin hyvä että puoliväliin uudellakaan vauhdilla. Jätkät ei onneks uskonu ja läks vasemmalle, ne pääs melkein ylös. Ja kun mun mopo oli saatu ylös, näin sen vasemman ladun, missä ei ollu sitä irtokivee kun murto-osa oikeesta! Mut aika pienellä ähkittiin mäki ylös. Pyry oli tiimin voima ja Teemu järki, mä kun en saanu työnnettiä kytkimellä kun sen 10 sekkaa kerrallaan ja taas sammutus, niin se tajus häätää mut siitä vetämään ja tarttu ite kahvoihin. Teemun mopo taas vedettiin suunnilleen samaan malliin ja loput se meni yksin, me mentiin repiin Pyryn mopoo. Yhdestä kivestä yli ja sit se pääskin jo ylös asti. No se ilo ei kauaa kestäny, kun tultiin siihen ojalle ja juniori niittas kotarin sitten oikein huolella suohon. Mä olin jo siinä kohtaa ihan naatti, mut niin oli kohta muutkin! Jätkät ei saanu sitä kaksin edes liikahtamaan, joten turha mun oli mitään yrittääkää. Etenkin kun sen ympäristö hylly metrin säteellä ja astu mihin vaan viereen, uppos itsekin. Vielä kun yks katsoja sano, että siellä oli jo yks niin hyvin ettei itse pois päässy...mä vaan lähdin pyörimään siihen ympärille, jos olis jossain joltain unohtunu vaikka joku köysi, niin olis vaikka voinu koittaa kahdella mopolla vastarannalta vetää. Pohdin mielessäni, että mistä ja miten tähän sais traktorin tai edes nelivetomönkkärin apuun. Meinaan meidän tiimin avuin se kotari olis sinne suohon jääny. Lopulta katsojat sen sai sieltä pois ja siitä iso kiitos helle, eikä vähiten mopon opmistajalta. Ainoo vaan, että tän viimesen tunnin peuhun jälkeen se porkkana ei halunnut enää pöristä. Pyry ei ole kiksillä käynnistellyt koskana mitään ja me Teemun kans tappeina ei ylletty koko kiksiin. Eli jamppa joutu sittebn omin nokkineen potkiskeleen sitä joka lutakolla siitä eteenpäin aiankin puol minsaa. Ja niitähän riitti! Hilkulla oli siis, että päästiin edes koko reitti ympäri sen yhden kerran. Tosin aikaakaan me ei sitten saatu, kun Pyryn ponderikin oli reissussa hukkunut ja aikakortin mä kadotin jo sinne avantouinnille...Teemun mopo tais säilyä täysin ehjänä, multa väänty yks syylärin korvake aika ikävästi (oikeni kyllä, mutta seuraavasta on varmaan poikki tai syylärissä reikä) ja toi mun ite kötsäämä pohjapanssari repes. Pyryn moposta ei vielä ole tietoa, mutta on se ainakin päällisin puolin täysin ehjä. Kaippa siellä on kuraa kaasarissa vaan, koska putsariin asti ei suokura ainakaan ollut mennyt. Mä rupesin keuln simmejä katteleen niin hämmästys oli suuri: keulaan ei ollut mennyt yhtään kuraa, kurstefan ja varsinaisen välissäkään ei ollut rippustakaan likaa. Eli keula on takuulla vielä liian tiivis ja tahmainen.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Dec 8, 2008 7:10:43 GMT -5
Ettei häviä tohon vuodatukseen: Jarkko, en tajua sinua, miten on mahdollista ajaa ilman kytkintä toi reissu!!!
|
|
|
Post by Wettis #13 on Dec 8, 2008 8:55:08 GMT -5
... samaa ihmettelin itse ... jonkin asteinen "vuoden taistelija" pokaali tuosta suorituksesta Jarkolle -W-
|
|
|
Post by Jarkko on Dec 8, 2008 13:22:00 GMT -5
Täytyy myöntää että en alkuun itsekään uskonut maaliin pääsyyn. Varsinkin sen ketjuohjurin vääntymistä vähillä työkaluillamme korjatessa. Mutta kun jokatapauksessa se pyörä piti sieltä metsästä pois saada ja päästiin se mäkikin ylös niin siitä piti sitten vaan kokeilla jatkoa. Ja kuten moni Teamvirkki aktiivi siinä ojalla mäen jälkeen varmaan totesikin, niin enhän mä yksin sitä lenkkiä ympäri olisi päässyt, onneksi riitti muilla huumori myös nostella tarvittaessa. Se sammumisen jälkeinen liikkellelähtöhän siinä se vaikea osa oli ja Arttu jelppi aina vierestä painamalla vaijeria tankoa vasten kytkintä irrottaessa. Silleen se mäen pahin paikkakin tultiin. Ja lopulta hokasin kammeta sitä rungon tynkää tappokatkaisijaa vasten, niin alkoi se ilman apuakin onnata. Onneksi se vaijeri kesti, oli nimittäin maalissa tollaisen roikottelun jälkeen aika heikossa kunnossa. Ja täytyy vielä lopuksi todeta, että kai se tuo piikkinen opettaa vähän suoraviivaisempiin ratkaisuihin. Ilman kytkintä ei auttanut enää paljon epäröidä vaan antaa soittaa riippumatta mitä eteen tulee Meinasin ajaa nimittäin yhden katsojan päällekkin, kun se ei tajunnut että pysähtyminen ei olekaan ihan niin itsestään selvää
|
|
|
Post by endurorepa on Dec 8, 2008 17:10:22 GMT -5
Oli oikein kiva olla seuraamassa Virkki teamien menoa Mikan ja Marcon kaa, ensin the mäessä ja sitten läheisellä suo-ojien ylityksellä. Käärmeskuskina olisi saanut oikeat elämykset vaikka katsojanakin kuraan sai kokea. Suossa näki monenlaisia suorituksia vaikka yritti rehellisesti auttaa kaikkia ohjeilla ko paikkaan. Jarkon hyppy ojan yli ilman kytkintä oli miehen teko mutta JOUNILLE OLEN LAPUN VELKAA Dynaset-tarran siististä esittelystä suolla. Uskon, että Jouni on toiminut samoin kaikissa arvokkaissa yleisökohteissa. Olisi syytä ottaa seuraava Kärmes ite livenä, nauttikaa kokemastanne.
|
|
|
Post by marco#once on Dec 10, 2008 12:50:52 GMT -5
Kyllä se paikkapaikoin oli ankeeta ja kylmää kyytiä varsinkin mäen jälkeisellä suolla, kun pyöriä uppos oikeesti syvälle ja kuskeja kans. Siitäkin huolimatta...ja ettei väärinkäsityksiä tulisi...tiimi ensi vuoden käärmekseen olis jo kasassa Eli nyt alkaa sit ankarat ojiin upotus ja kivillä pomppimis harjootukset sano...
|
|
|
Post by Hightower on Dec 19, 2008 15:04:02 GMT -5
|
|