|
Post by oppes on May 2, 2009 4:25:23 GMT -5
Uuusien ketjujen myötä tuli mieleen, onko ketjulukon asennukseen jolloin hyviä vinkkejä- valmis työkalu. Oli nimittäin aika puristaminen pihdeillä, jotta sai vastakappaleet puristettua ja jousilukon sokan uriinsa. Jos metsässä aukeaa, niin varaosaa paikalleen laittaessa on hyvät neuvot kalliit. Ei mene ihan sormivoimilla paikalleen.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on May 2, 2009 9:23:27 GMT -5
Ruuvari haarojen väliin - kierretään - liu'utetaan merkityksettömällä voimalla sokka paikoilleen - vapautetaan ruuvari. 10s.
|
|
|
Post by oppes on May 4, 2009 15:17:25 GMT -5
Kyse ei ole itse jousilukon sokasta, vaan työkalusta, jolla saa puristettua jousilukon vastakappaletta niin paljon että sokan saa ujutettua uraan. Sormivoiminhan se ei mene - kiitos O-renkaiden + vastalevyn tiukan sovitteen. Kyseessä ketju D.I.D 520 VM.
|
|
|
Post by kartanlukija #43 on May 5, 2009 12:23:21 GMT -5
Kyse ei ole itse jousilukon sokasta, vaan työkalusta, jolla saa puristettua jousilukon vastakappaletta niin paljon että sokan saa ujutettua uraan. Sormivoiminhan se ei mene - kiitos O-renkaiden + vastalevyn tiukan sovitteen. Kyseessä ketju D.I.D 520 VM. Terve Seppo! Samaa asiaa ihmettelin aikanaan itsekin... Onko siihen sitten mitään viisaampaa työkalua kenelläkään tehtynä? Omakohtaisesti sain ratkaistua asian juuri niinkuin sinäkin. Eli puristin koko pakettia kapealeukaisilla siirtoleukapihdeillä oikeen "pers..leesti". Sitten lopulta koko paketti oli niin paljon nipussa, että jousilukon sai "uitettua uraansa". Maasto-olosuhteissa mukaan otettavat työkalut (kuka mitäkin näkee parhaaksi pitää mukanaan) pitäisi kaiken järjen mukaan olla juuri sellaisia, joilla muutenkin teemme remonttia? Monella taitaa homma olla niin, että kotitallin lämmössä tehdään huollot parhailla "Bachoilla". Mutta mukana kuskattavilla "kotarin työkaluilla" ei saataisi edes pyörää irti, tai jousilukkoa paikoilleen??? No.. Hätä keinot keksii ja kovempi hätä vielä nopeammin... Kovassa kiiruussa jättäisin tiivisterenkaat välistä pois, jotta saisin lukon nopeesti kiinni ja vedon päälle.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on May 5, 2009 15:24:33 GMT -5
Aah, ai siitä kyse. Joo, ei noissa "naistenlehti"ketjuissakaan ole mikään pikkuhomma saada lukkoa painettua paikalleen. Mutta on ne kyllä mulla aina pysyny tiukkana pakettina sokan paikalleen saantiin asti ainakin, jahka oon ensin saanu kunnolla kasaan, eiks DID:ssä tosiaan? Mulla ollu DID:ä vaan 428-O-rinkulina.
Vyölaukussa kulkee semmoset miniskidikokoset Kamasan siirtoleukapihdit, en ole varma onko enää valikoimassakaan, kun ovat 10+ v. sitten hankitut. Mutta niillä olen puristellut noi lukot kasaan. Tarvii vaan painaa päistä ja keskeltä vähitellen vuoronperään, ettei mene se irtolevy kieroksi.
|
|
|
Post by Artsi on May 6, 2009 13:58:20 GMT -5
hei muurahaiset! heinäsirkka muljuttelee ihan pikkasen poranterää laipan reijissä ennen asennusta. Tiedän, tiedän, et niin ei saa tehä!
|
|
|
Post by Sirkku #31 on May 8, 2009 15:43:43 GMT -5
On kyllä tullu itselläkin joskus kiroillessa mieleen tehdä toi Artsin kikka, mutta muutaman kerran kun Reginoista (428) on sokka hävinny ajossa, olen vaan kiitelly etten moiseen sortunu. Toisaalta vois kysyä mitä se sokka toimittaa, kun lukko ei ilmankaan mihinkään häviä...
|
|
|
Post by kantell on May 21, 2009 15:38:00 GMT -5
http://www.storm-motor.fi: "DRA-MK-0585"
Tuollaista olen pitänyt repussa mukana aina ketjulukon kanssa, sillä puristuu palat paikoilleen kätsysti.
|
|