|
Post by Artsi on Dec 26, 2009 12:33:36 GMT -5
Eiks kotarin vannesatsi oo nykyään jotain melke 800 e ja niitä alumiinin värisiä ei kukaan saanu koskaan sillä 500 ekellä, vai mitä Eke. Ni mites toi ? www.offroadpro.net/forum/topic/9516Jyrmyllä oli joku edulinen paikka kans tiedossa.
|
|
|
Post by Tero #33 on Dec 26, 2009 15:24:49 GMT -5
Hommasin enkkulasta ja tuli aika hyvällä rahdillakin. www.missionmx.co.uk/acatalog/Talon_Motocross_Wheels.htmlLaatukamppeet alle 500 setti, ei jä arvailujen varaan mitään kun noi hommaa (talon napa ja excel vanne) ja muistaakseni mulla oli joku 40 rahtikin. Ottaa vielä jotain muuta samaan kyytiin niin kannattaa nyt kun on vielä -10 pinnaa extra alekin. Hyvä palvelu ja parissa viikossa kotiovella
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Dec 26, 2009 16:18:45 GMT -5
Huh huh, sama paketti Suomesta 950e ja tuolta 557e... myy siinä sit kiekkoja täällä juu. Kaippa tossa suomihinnassa marginaalia on, mutta ei voi mitenkään päästä lähellekään noita brittein lukuja, ei sinne päinkään. Ainut koukku mikä tossa vois olla, on noiden kehien taso, kun EXCEL:llä on kuulemma neljää eri tasoa ja ne parhaat maksaa lk. 200e kappale maailmallakin.... ei fakta, oon toistaseks myyny vaan DID:n ja Morad'n kehiä. No niin tai näin niin on tuo jo niin halpa et miks ees harkita muuta (tai tehdä rengastöitä jos on halliin menossa.... siellä ei ainakaan kivet hakka vanteisiin lommoja)
|
|
|
Post by Jyrmy on Dec 30, 2009 8:44:18 GMT -5
www.jbeuk.com/Kysyin tuolta tarjousta 18" takavanteesta, ~262€ (228£) jäi hintaa kuluineen kotiovelle toimitettuna. Laadusta en tiedä.. ei varmaan kukaan muukaan paitsi kokeilemalla..? Halvin uusi vanne toi on mitä mun eteen on tullut.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Dec 30, 2009 10:10:18 GMT -5
DID:n Dirtstar kehä + Excel'n pinnasarja Suomessa 206 mustana, vaihtotyön kanssa menee samaan ton koko kiekon kanssa. Mutta, jäähän sulla tosta setista sit ainakin yks vapaa takanapa, jos se kehä on kuraa. Eilen joku moista väitti ja kun kysyin että kauanko kesti, niin eipähän ollut edes itse kokeillut - et se siitä kommentista sit.
|
|
|
Post by Jyrmy on Dec 30, 2009 10:29:20 GMT -5
noh, en mä ny just oo tilaamassa. kunhan tiedustelin. Luultavasti laitetaan(sit kun laitetaan) kehä+pinnat...
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Dec 30, 2009 12:54:36 GMT -5
No mä oon kyllä rehellisesti sitä mieltä, että jos vaihtokiekot tarviis tai olis napa halki, niin noita vois ihan itsekin kokeilla. Eri asia jos tarvii vaan kehä + pinnat vaihtaa, silloin en harkittis ellei jollain tarpeeks tutulla ja luotettavalla olis jo kokemusta. Kai se nyt on aika selvää, etten tässä yritä tuputtaa Suomesta ostamista, päinvastoin, kauhistelin tota eroa ja vaikea keksiä mistä moinen muodostuu. Fillariosien kanssahan tilanne on selvä, kun isot valmistajat dumppaa jämävarastonsa nettikauppojen kautta maailmalle pilkkahintaan, samoin kuin mopopuolella ajokamoissa.
|
|
|
Post by Jyrmy on Dec 30, 2009 13:32:50 GMT -5
elä huoli Sirkku, mulla ja monella muulla on vielä tapana kannattaa lähiyrittäjiä/kauppoja...
Mut täytyy kyllä myöntää että on toi nettikauppa muuttunu ihan parissa vuodessa siinä mielessä et muutama vuosi sit kun kyseli toimitusta suomeen niin monessa paikassa kaupan hieronta loppu siihen. Nykyään alkaa monessa nettikaupassa oleen palvelu kohdillaan. Liekö kauppa sit pitkin eurooppaa hiljasta, kun suomi pojan eurotkin kelpaa?
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Dec 30, 2009 15:29:11 GMT -5
Kiitos, se on oikein No vakavasti, onhan se etu, että saa läheltä. Ja että niitä teknisiä neuvojakin saa kotimaasta äidinkielellä ilman vaikka puhelinmaksuja jenkkeihin. Mutta jos läheltä ostaa vain silloin kuin halvimmalla saa, ei ole kohta paikkaa mistä ostaa, siinä lähellä. Joissain tapauksissa lähellä voi tarkoittaa vaikka samaa kaupunkia, joissain samaa maata, joskus jopa eurooppa on se "lähellä". Suomen markkinat kun on niin pienet, ettei suomimaahantuojilla voi vaan olla kaikkea valikoimissaan. Ja varmaan jokaisen muun liikkeen kuin ihan pääkaupunkiseudun arkea on, ettei kaikkea mopokamaakaan voi olla hyllyssä. Mutta niin tai näin, järki käteen. Mun mielestä 30% ero on jo sietokyvyn raja ja kalleimmissa tuotteissa eron on oltava selvästi pienempi ja kotomaasta toimitusaika lyhyempi - ei päinvastoin! Mikäli tosissanne tarviitte kiekkoja, ottakaa yhteyttä. Selvitän mihin hintaan nuo kiekot pystyy Suomesta toimittamaan niin, että jää vielä riittävä marginaali mahdolliset takuukulut huomioiden. Ja Jyrmy, muutosta on tapahtunu paljon kaiken aikaa. Kymmenen vuotta sitten hankin autojen osia pitkin keskieurooppaa: toisille se oli ei lähetetä Suomeen, maksa etukäteen jos haluat ne ja tule hakemaan, toiset taas ilmotti selvittävänsä miten se heiltä onnistuu ja palasivat asiaan (jotkut jopa selvitti eri rahtivaihtoehdot), ihan 1 tai 2 ties lonkalta heittää mitä maksaa ja miten lähtee. -03 jouduin eka kertaa tilaamaan osia mothingy Suomen ulkopuolelta, kun ei täältä saanut ja täkäläinen k.o. valmistajan maahantuoja ilmoitti ettei he rupee mitään yhtä kappaletta tilaamaan (edes muun tilauksen yhteydessä, tuote joka ei kuulunut heidän valikoimaan, valmistaja ei vastannut meiliin, mutta puhelimessa ilmoittivat sitten kyllä lähettävänäsä myös yhden, mutta k.o. suomimaahantuojan kautta, ei muuten). No tilasinpa sitten haluami hollannin jälleenmyyjältä. Ei sekään mitään olis Suomeen alkanu lähettään, mutta kun sattu liike oleen samalal paikkakunnalla kun eräs takavuosien vakiostopaikkani, niin pyysin sitä yrittäjää piipahtamaan paikalla - homma järjesty. Mutta ei vieläkään mm. läheskään kaikki sakemannit mitään suomeen lähetä ehei, eivätkä vastaa meileihin, eivätkä suostu puhumaan englantia... ranskisten kanssa ihan mahdotonta. On ajat kuitenkin paljon muuttuneet ja sanoisin, että aika tasaseen tahtiin muutos on tapahtunu. Koko ajan tilanne paranee/pahenee, riippuu miltä kantilta katsoo. Ökykatteisiin ei kukaan täällä enää pysty, mutta usein myös tavara maksaa pienelle ostajalle sisään enempi kuin maailmalta saa verkkokaupoista kotiin kannettuna kuluttaja suoraan.
|
|