|
Post by Artsi on Jan 14, 2010 16:19:25 GMT -5
Meinaan mun kotari! Eilen tossa valittelin Lakalaivassa moposta aina välillä kuuluvaa rapsahtelua ja aattelin sen johtuvan ketjuista. Olin tänään jo unohtanut koko jutun, kun sitten päätin viä vaihtaa Lauantaiks öljyt ja mitäs ropun magneetista löytyikään; hammasrattaan HAMMAS! Eli veikkaan sen olevan kolmosvaihteen rattaasta, koska rapina taisi tulla vain sillä vaihteella. Oisko saanu tällin sillon pellolla kun ketjut lähti, tiedä häntä. Nyt vaan kone äkkiä palasiks ja yritetään saada se ens vuoden päitsille kuntoon. Täytyy tästä mennä piikkimatolle meditoimaan positiivista viilistä.
|
|
|
Post by Jyrmy on Jan 14, 2010 17:03:55 GMT -5
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Jan 14, 2010 17:54:45 GMT -5
No tuo on ihan tuon koneen tyyppivika, meinaan noi rattaat. Onneks on jo 2010, eikä 2008, niin ei tarvii vartoilla osiakaan kolmea kuukautta. Eikä ne sitäpaitti ole mitään ökysen hintasiakaan. Että pää pystyyn vaan, kone auki ja kuntoon, nokka kohden uusia seikkailuja Niin ja tuskin se ketjujen lähdöstä johtui, mietippä paljon tarttis olla välystä laakereisssa....
|
|
|
Post by Wettis #13 on Jan 15, 2010 16:57:56 GMT -5
... voi käärme ... kyllä me se saadaan vaikka talkoilla kuntoon ens vuoden päitsiä varten ;D Mulla rupes kuulumaan kans moposta sellasta ääntä, että ihan kun olis pinna poikki ja se "tsäksättäis" runkoon. Se kuuluu niinku renkaan pyörimistahdissa ... ja sitten se ääni taas hävii kokonaan toisinaan. Rupesin tietenkin aattelee, että ei kai vaan vaihteistosta, tms. Miltäs kuulostaa vika-analyysi tässä tapauksessa? Oliko samanlaista ääntä? -W-
|
|
|
Post by Jyrmy on Jan 15, 2010 17:34:33 GMT -5
koitas ny -W- ajaa vaikka tiellä tasasesti eri vaihteilla, jos joku vaihde on pskana niin eiköhän se sillä selviä... Voihan se tietty kuulua korvien välistäkin..täh? JOs yhten viä
|
|
|
Post by Artsi on Jan 15, 2010 22:48:50 GMT -5
Kiitos kannustuksesta! Mulla Wettis tosta tulee mieleen renkaasta irtoava reunanasta, mut sen äänen sää kyllä tunnistat. Mulla eniten huomioo kiinnittikin se, kun raksahtelua hiukan kuului myös vapaalla kaasutellessa, kyllähän sillonkin vaihteiston rattaat pyörii. Tallissa on tällä hetkellä mun ja Artun lisäks kolmas Kotari, kun naapurin Aapo osti Turun miäste kakssatkun, eli enköhä mää noista jostain saa pelin Lakalaivaan. Artulla on takahäkki remontissa ja Aapolle ei o viä vahdettu Nisulan vanhoja piikkejä, mut onneks tässä on vä aikaa muutama tunti. Katellaan kui käy.
|
|
|
Post by Artsi on Jan 17, 2010 6:27:59 GMT -5
|
|
|
Post by pauli on Jan 17, 2010 9:58:41 GMT -5
Nätisti on kyllä irronnu!
|
|
|
Post by Artsi on Jan 18, 2010 16:29:19 GMT -5
Osat tilattu, tai tarkemmin Keitaasta löyty kaikki hyllystä! Jari J oli huolissaan vastarattaasta ja toi mulle sellasta spreitä, joka paljastaa hiushalkeemia, kiitos vaan kovasti. Noo sit tilasin rattaan, hinta <50e, kohtuullista ja kysäsin vastarattaan hintaa 150e, kaksoisratas 3/4 geari. Myöhemmin Vesku palas asiaan, et se 150e onkin paketti rattaasta ja vastarattaista, ni ei tarvi ressata vastarattaan kunnosta. Rattaita ei siis myydä enää erikseen.
|
|
|
Post by tomppa on Jan 19, 2010 2:56:30 GMT -5
Mulla oli kans joskus Hondan rata raaserista 2:n ensiöratas samalleen lohjennut ja hammas löyty öljypohjasta. Kivasti rallatti ku 16000rpm ja hyppää yhden hampaan ohi
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Jan 19, 2010 16:41:42 GMT -5
No tuommosia mä muistelinkin, mutta kun tuntu vähän liian halvalta, niin pidin (tällä kertaa) mölyt mahassani. Rattaat kun maksaa aika yleisesti 80-120e/kpl... Kai sää nyt tajusit ottaa koko paketin?
|
|
|
Post by Artsi on Jan 26, 2010 2:18:02 GMT -5
Tää uus rataspari on vahvistettua mallia, ei valuröpöä, eikä reikiä. On kuullema viimeistä vuotta -07 rosseissa, no nyt ei pitäs hajota uudelleen. Nyt on kasas ja hyvin kukkuu, pikkasen extraa tuli, kun kiksin jousi ei ollut kasattaessa kunnolla.
|
|