|
Post by Jarkko on Feb 4, 2010 15:26:32 GMT -5
Jamppiin on tunnit kertyny sen verran rivakkaan, että vaihdoin tänään jo toisen kerran männän elokuun alun jälkeen. Tässä hommassa on noi kulut kyllä ylivertaiset. Keulahuoltoo ja vaimentimeen uutta villaa vielä ohjelmassa huomenna. Ja rengasta pitäisi tilata eteen ja taakse. Piikkiin menee näitä kulutusosia kyllä todella rivakkaan. Bensaakin vie ihan pirusti, varsinkin näillä lumikeleillä.
|
|
|
Post by Jyrmy on Feb 4, 2010 16:38:43 GMT -5
veit jalat suustani tolla kulu kommentilla... allekirjoitan täysin..yritän tässä harrastella minimi budjetti periaatteella. joulukuun 20. aloin pitää tarkkaakin tarkempaa kirjaa kuluista. Tällä hetkellä ajotunnin hinta on noin 71€... eli kulut/ajotunneilla.
Toivotaan SUURESTI et kulut tasottuu ja pienenee suhteessa ajotunteihin vuoden mittaan, tänään tein tosin päätöksen joka nostanee hetkellisesti ton summan liki 100€/tunti.... Toki toi hinta tällä hetkellä sisältää esim. varuste hankintoja ym jarrupaloja,nesteitä ym on tallissa ehkä loppuvuoden tarpeiksi. Varusteita en usko tarvitsevani lisää tänä vuonna,lähes kaikkea on useammat.. jne.
Konetta ei ole tarkoitus aukasta tänvuoden aikana ,jos ei ala kuulua mitää epämäärästä tai öljynkulutus kasva tai ... jarrulevyt tarttis laittaa, yritän venyttää mahd pitkään sitäkin.
Ensi jouluna olisi tarkoitus julkaista toi 'kuluraportti', jos ei rahat lopu ennen sitä...
|
|
|
Post by Jarkko on Feb 5, 2010 2:28:59 GMT -5
Voin lohduttaa, että niitä ajokamojakin menee kiitettävää tahtia. Nimimerkillä kolme rossihousut riekaleiksi viime syksyn keleillä. Just hajosi Oxtar TCX Comp ajokenkä, repesi nilkan ympäri tulevan soljen vastakappale ompeleistaan kokonaan irti, eikä saa enää suutarilla ehhäksi. Pitäis tilata uudet jostain, kun noilla vähän turvatonta ajaa. En suosittele TCX:n kenkiä, tuntuu kestävän todella huonosti pakkasta ja pohjat ovat liian notkeat ainakin noissa malleissa. Ennen tätä oli jo puolet soljista uusittu, yhdestä soljen vastakappaleesta mennyt kierteet, nilkka mekanismissa useita murtumia ja toinen kenkäkin revennyt yhdestä ompeleesta. Sidi ja Gaerne menee kyllä kirkkaasti edelle mitä on omia kenkiä ollut.
Ei kannata niitä kuluja laskea, yrittää vaan hankkia kaikki halvalla. Muuten on parempi lopettaa harrastaminen.
|
|
|
Post by pauli on Feb 5, 2010 3:02:17 GMT -5
Joo, ei niitä kuluja kannata laskeskella, tulee vaan paha mieli ja meneehän se raha kuitenkin johonkin
|
|
|
Post by Jyrmy on Feb 5, 2010 3:59:19 GMT -5
noi motonetin 29 euron crossi housut on kestäny hyvin mun käytössä, noita saappaan päälle laitettavia en laita enää rikottavaksi kun ihan vesikelillä. oon repiny kiksiin kaikki rikki...
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Feb 5, 2010 12:31:11 GMT -5
Mulla on ihan päinvastanen kokemus just samasta saappaasta. Taitaa olal tuuristakin kiinni. Gaernessä levis pohjat ja alpseissa tulee vesi nahan läpi sisään ja ne on jäykät, sekä kuluu nilkan kohdalta nahka puhki. Compit taas hommasin suitzan poistosta 3+ v. sitten ja tänän talvena vasta hajos, kun kaaduin ruopimaan nastalla sisäsyrjästä muovit riekaleiks. Euromarketin suutari korjas ne jollain ihmeliimallaan, luulin ettei montaa reissua kestä, mutta edelleen on tukevasti kiinni. Pohjatkin on kestäny loistavasti, vaikka on tullu jo vuosia teroteltua jalkatappeja jopa kerran kuussa. Notkeet ne vähän on, sen allekirjotan, tuntu vähän kumisaappailta teräsvälipohallisten jälkeen. Solkia mulla menny yks vastakappale, sen lasken hyvään/huonoon tuuriin, oli saapas mikä vaan. Mutta samanmoiset tilalle hommaan, jos vaan jostain moiset onnistuu vielä löytää. Tai sit Forma Terrain TX, mut sama tilanne, pienintä kokoo ei Suomesta ainakaan saa. Mullakin alkaa taas männänvaihtorumbat jos temmillä ajelu saa jatkoa. Tänään tuntu kyllä ihan taivaalliselta kun ylsi maahan, että voipi olla. Jotain 50h menee mun ajossa, 125e/kpl.
|
|
|
Post by Tero #33 on Feb 6, 2010 7:02:32 GMT -5
Edellisinä vuosina oon pysyny kohtuu kuluilla ajeleen mut nyt vaimo ampus mut samantien jos näkis ees osan niistä laskuista joita isysloman aikana onnistuin hankiin.. eikä se pimppaaminen oo siihen loppunu kun on tullu noita varusteita hankittua kans hyvä tahtia. Oon ite sen verran hyväuskonen et lulen muutaman vuoden vetävän noilla. Heh... kusetan jo itteeniki
|
|
|
Post by pauli on Feb 6, 2010 14:49:27 GMT -5
Munkin pitäis varmaan kevään rospuuttokelien aikaan tehdä männänvaihto remontti tohon 300:satkuun, tunteja on silloin varmaankin n. 120. Kannattaako tohon isoon lekaan vaihtaa samalla kiertari? Ja mitähän toi lysti noin niinkuin suurin piirtein maksais, orginaaliosilla?
|
|
|
Post by Jarkko on Feb 6, 2010 14:56:05 GMT -5
Ei tartte 300 vielä noilla tunneilla. Mäntäkin vasta 150h jälkeen...
|
|
|
Post by pauli on Feb 8, 2010 2:06:22 GMT -5
Ok, kerätään tunteja ja siirretään syksyn kurakeleille. Onks sul Jarkko mitään hinta-arvioo tosta hommasta, osais vähän varautua....
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Feb 8, 2010 2:32:21 GMT -5
Kotarin orkkis männät noissa isoissa kakstahdeissa on jo jonkin aikaa ollu paljon halvempia kuin tarvikkeet, veikkaus et 150e orkkis, 250e tarvike.
|
|