|
Post by Jarkko on Nov 22, 2009 10:09:20 GMT -5
Bilteman laturi lahoaa ainakin allekirjoittaneella. Lataa enää satunnaisesti noita 12-kennoisia täyteen. En suosittele hankkimaan, jos joku ostamassa uusia kilkkeitä.
|
|
|
Post by tomppa on Nov 22, 2009 13:48:43 GMT -5
Kuin myös mulla. Eli viimeksi oli jättänyt akut lataamatta. Takuuta oli onneksi vielä viikko jäljellä ja kävin laturin vaihtamassa Biltemassa.
Tatu kertoi että nyt olisi joku uusi laturi tulossa jolle hintaa olis jotain neljänkympin hujakoilla. Kannattaa soitella jos tarvii uutta laturia.
|
|
|
Post by Artsi on Nov 30, 2009 13:09:03 GMT -5
No, mulla hajos Biltema kans. Kuukausi takuuajan jälkeen, lataa, mut valot ja automatiikka ei toimi
|
|
|
Post by Jyrmy on Jan 5, 2010 5:39:24 GMT -5
Jaa, oliskohan munki laturi kaputt... kokeillaa ny viä. Eikä muuten oo montaa kertaa viä käytetty, 4x oon xenoneilla ollu ajamassa. Eilen valot palo 2:lla akulla noin 10minuuttia. Ja toinen akku oli liki vuorokauden laturissa, toinen 5-6 tuntia ainakin, laturin ledin mukaan täynä. JOS toi ny on rikki, niin mitäs tilalle? Edit: uusi yritys tänä iltana päättyi lähes yhtä heikosti. yön yli ladatulla lähes 20min, 5 tuntia laturissa olleella ei edes syttyny. Kuitti hukassa, mut josmenis kokeileen saiskos silti takuuseen. *prkl*s, tulee ajolle hintaa jos 5€/kerta menee lataus kuluihin Oli muuten rapsakka keli -21,5'c mittarissa EDIT: Biltemasta sain ilman kuittia uuden takuisiin, katsellaan ny miten tuo kestää. sen discharge nappula käytön eliminoin samantien, ettei se ainakaan pääse rikkomaan laturia...
|
|
|
Post by Herra #47 on Nov 9, 2010 15:00:32 GMT -5
Millasia kohtuu hintaisia akkuja nykypäivänä on tarjolla noihin xenon touhuihin? Viime vuonna oli 2x Motonetin 12v 3,2ah akkua repussa ja paloi noin 1,5 tuntia. Nyt olis halu viskata reppu nurkkaan ja hyödyntää kotarin akkuteline putsarikotelossa. Siihen mahtuu vissiin Motonetin/Bilteman 4ah akku, jolla palais vissiin n. 1h. Onko jotain muita akkuja joilla sais pidemmän keston? Pyörästä en saa virtaa lataukseen.
|
|
|
Post by Oysterman #76 on Nov 9, 2010 15:07:41 GMT -5
voit toki tutustua ledeihin,tatun akullakin palaa n 3h
|
|
|
Post by Herra #47 on Nov 9, 2010 15:28:13 GMT -5
Eihän leditkään ilmeisesti huono vaihtoehto oo, mut saa ilmeisesti olla aikast pro ledit (kalliit), et voi vertailla xenoneihin.?
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Nov 9, 2010 16:14:46 GMT -5
tästä syntyy viel hyvä keskustelu pimeneviin iltoihin,toi mul pyöräs oleva ksenoni palaa 45min tommosel 4.2ah akul,sen saa sopimaan just penkin akkkukoteloon,mun mielestä se on huono kun ottaa virran pyöräst' kypärään,kun tiet eroo niin on hakemista pyörää ilman valoja.....
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Nov 9, 2010 16:38:21 GMT -5
Pistä siihen kypärääs 6-9kpl pikkuledejä ja 9V patteri, niillä löytyy mopo lippujen jälkeen. Tän keksi Leiniö aikanaan ja oli mulle ainakin tuiki tarpeen sen 85cc ex-leuka-temmin kans teholla kun tipuin itse eri puolelle kallioo kun mopo...
|
|
|
Post by spaceman on Nov 10, 2010 3:59:18 GMT -5
Pyörästä en saa virtaa lataukseen. Jos kiinnostaa muuttaa tämä asiantila niin minulla olisi kaksikin erilaista ratkaisua tarpeettomana ja edullisesti kaupan. Molemmat ovat olleet kiinni 2T 250 EXC 2006:ssa, eri aikaan tietysti. Täytyy tosin penkoa ensin tallilla laatikko että löytää mutta kyllä palikoiden siellä pitäisi olla. Ratkaisu 1 slorider.com/KTM/tech/Stator/TrailTech_conversion.pdfTällä saa DC-sähköntuottoa sen verran että jonkinlaista latausta saa aikaan. Yhdellä 35 W xenonilla homma pelaa ihan ok jos akku on täynnä ajoon lähdettäessä. Lataus pienillä kierroksilla ei kuitenkaan riitä ylläpitämään latausta joten tyhjällä akulla ei siksi kannata lähteä. Ongelma tietysti ratkeaa myös sillä että ajaa lujempaa. Piikkisessä saattaisi riittää maailman tappiin kun kierroksia (=latausta) on ajossa hiukan enemmän. Maksimi tehontuotto tällä systeemillä pitäisi olla jossain 60 W tienoilla mutta toki vain isoilla kierroksilla. Ratkaisu 2 Olisi tehokkaampi staattori ja isompi regulaattori, vielä isompi kuin Ratkaisu 1:sessä. Tällä pystyy pyörittämään kahta xenonia niin kauan kuin mopossa riittää bensa, ja vielä tietysti akun verran siihen päälle. Tehontuotto on maks. 100 W nurkilla. Ota yhteyttä jos kiinnostaa.
|
|
|
Post by Wettis #13 on Nov 10, 2010 6:45:15 GMT -5
Wrooooom!
Laittakaapas lyhyet kommentit, jotka olette ostaneet noita teholedejä esim. seuraavalla kysymyspatterilla:
- ledin tarkka malli (mallia IKH, oma tekele, tms.)? - valokeila (asteluku jos mahdollista)? - oletko tyytyväinen lediin? - oletko tyytyväinen astelukuun? Jos et, niin mitä suosittelisit? - käytättekö lediä kypärässä vai pyörässä? - hinta ja ostopaikka (vaikka ovh jos ette kehtaa sanoa tingittyä hintaa)?
Itselläni ajatuksissa ostaa yksi teholedi pyörään, jonka pitäisi jaksaa puksuttaa sähköä juuri ja juuri riittävästi oman lamppunsa lisäksi.
-W-
ps. jos jollain tarvetta, niin yksi ksenon muutossarja olisi myynnissä (katkomattomilla johdoilla).
|
|
|
Post by Tero #33 on Nov 10, 2010 7:16:35 GMT -5
Ledeihi tulossa kohta tietoa lisää, tilasin Kiinasta valmiin setin kun en oo mikään sähköjen kanssa räpeltäjä.. Nyt en puhu sitte Kiteen keikasta ;D ;D ;D Tommonen setti tulossa: www.dealextreme.com/details.dx/sku.30864Jos on rakentelijan vikaa niin noita saa vielä sikapaljon halvemmalla mutta niinku tiedetään niin mulle pitää olla valmista. Kamat on jo varmaa postissa kotona mut oon vielä 3 viikkoo maalimalla et hetkeen ei käyttökokemusta tuu. Siihen otin lisäks jatkokaapelin ja huomakkaa et noi setit on postikuluineen! Ei tartte muutaku Paypal ni jo skulaa.. Tommoset oli yhellä kuskilla ja vaikutti päteviltä mut kun saan noi niin olis mukava käydä jonkun kans jolla Xenon ni koittaan kuinka paljon häviää ja onko merkittävää eroa. Myin oman käytetyn xenon setin 150 Eur eli sillä hinnalla saa 2 pakettia ja jää vielä rahaa saunakaljaanki.. Eli vaimolle sai taas sanoa et tässähän niinku säästää koko ajan Saas nähä miten käy Kiinan poikien kans...
|
|
|
Post by tetsa #48 on Nov 10, 2010 10:37:53 GMT -5
vee73.hi.fi/kuvat/LAMPPURANKING/Tuolla on vastaava kuin dealextreme.com lamppu nimellä Biker pro p7. Sijalla (35). Hopeakartaani tai vilkut.com vastaa tollasta xenon kypärävaloa riippuen umpiosta ja värilämpötilasta. Viime syksynä kokeilin crx työvalo st08010 (39)vastaavaa valoa, valokeilasta ei tietoa, oli kypärässä. Ledivaloja pitäs olla varmaan useampi rinnakkain. Ite suosin ehdottomasti xenonia, ainut millä ite oikeesti näkee. Sähköt pyörästä kun toi burgeri lykkää reilusti laturista tulemaan. Vaivatta vaikka 2 xenonia. Pieni ledivalo lipan alla ni näkee ettiä pyörää jos vaikka lähtee eri suuntaan.
|
|
|
Post by Oysterman #76 on Nov 10, 2010 12:37:58 GMT -5
just.mulla on just tollanen crx työvalo st08010 (39) potassa ja yks mopossa.valoo tulee tarpeeks.mopossa sais olla ehkä sillä leveellä keilalla,toi kapeempi on 8-10astetta.ne on ainakin helppoja laittaa ja vähänen virrankulu eikä muutu stroboks ku poveri alkaa loppuu.en usko et kukaan tarvis enemmä valoo tai si saa olla jo *stna*n huano näkö.itse en ainakaa halua johtoja moposta itteeni ja akun tarvii olla reppuun kevyt ja virran pitää riittää 3tuntia max.
|
|
|
Post by koivula on Nov 10, 2010 14:24:33 GMT -5
Ledeistä tee-se-itse –henkinen ratkaisu: Kypärän lipassa: Ledit: 6kpl www.dealextreme.com/details.dx/sku.2394 5 egee/kpl Driverit: 2kpl search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?WT.z_header=search_go&lang=en&site=us&keywords=788-1030-ND 15egee/kpl Linssi: 2 kpl www.dealextreme.com/details.dx/sku.1916 oisko 10astetta 2egee/kpl ---Yht: 64 egee Akku bilteman repussa: Akkupaketti: 4 x www.dealextreme.com/details.dx/sku.6979 9egee/2kpl ---Yht: 36 egee Mopossa numerokilvessä, johto suoraan mopon akulta. Ledit: 6kpl samoja kuin kypäräsetissä 5 egee/kpl Driverit: 2kpl samoja kuin kypäräsetissä 15egee/kpl Linssit: 6kpl search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name=711-1047-ND 2egee/kpl näitä saa ainaki asteilla 6-40astetta, Mulla taitaa olla nyt 2 x 6ast, 2 x 20ast ja 2 x 42ast ---Yht 72egee Näissä noi 1A:n vakiovirtadriverit teki suurimman osan hinnasta ja tähän hommaan käypäsiä löytyy varmaan halvemmallaki. Ja lisäks alumiinilevyä ja pleksiä ja johtoo sopivasti töistä pöltsättynä ja jokunen tunti näpertelyä... Valotehoo on mulle riittävästi mut astekulmissa voi olla viä säätämistä. Kypärän valokeila on ehkä turhan kapee, näyttää tarvittaessa hyvinki pitkälle mutta ite tulee tuijotettua aika lähelle ja kun keila on kapee niin silmät tuijottaa aika pientä valoaluetta maassa. Mopossa on aika hyvä setti linssejä ja on mun mielestä aika toimiva paketti. Valoista mulla on olemassa toisetki setit jossa on 3kpl noita ledejä noilla ledil:in linsseillä. Miinuspuolena on että tarttee askarrellaP**karrella jonkin verran ja settien iskunkestävyys ei varmaan o kauheen hyvä. Teron tilaama valmis setti vaikuttaa kans houkuttelevalta. Näitä saa kyllä testattavax ken haluaa. ja kuviaki voin laittaa... T:timo
|
|