|
Post by Hightower on Apr 7, 2011 10:05:13 GMT -5
Huhupuheiden mukaan kans Lempäälän pohjoispuolella on muutamas 2- ja 4-t kotkas nois teboilin silverit vaihdelaatikkoöljynä ja hyvin pelittää ja kuljun kartanosta sitä saa 14,60e/4l kannu Itse käytin Teboilin Silveriä molemmissa jammun piikeissä ja 200 kotarissa yhteensä kolmen ja puolen vuoden aikana ~450h. En joutunut vaihtamaan yhteenkään pyörään kertaakaan kytkinlevyjä ja kytkin pelasi kaikissa hyvin. Ainoon laatikko-ongelmat oli 200:ssa ensiasennusöljyllä. Se Silveri on oikeesti hyvää kamaa ja jos mulla olisi tässä nykyisessä ruohonleikkurissa laatikkoöljyt erikseen, niin samaa siellä olisi edelleen. Komppaan Jarkkoo. Ajoin omalla puolikkaalla (2T) 150 tuntia tolla Silverillä ilman minkäänlaisia kytkinongelmia. En avannut kertaakaan kumpaakaan poskea edes koneesta. Piikissä nyt 50 tuntia takana Silverillä. Ainut mitä tehny, niin vaihdoin alumiiniset välilevyt teräksisiin 35 tunnin kohdilla, varmuudeksi Jussin kykäongelmien jälkeen. Piakkoin vaihdan kyllä massalevytkin.
|
|
|
Post by Tero #33 on Apr 7, 2011 11:27:08 GMT -5
2t peleihin halvinta kuraa mitä löytyy.. Toimii! Mulla on nytte kans tota Silveriä ja ennen sitä oli sitä vielä halvempaa "moniaste" öljyä mut ei enää van löytyny kaupan hyllyltä.
104h on jampilla nytte takana enkä oo edes kurkannu kytkintä.. Hondalla ajoin muutaman sata tuntia ja sama juttu..
|
|
|
Post by EeWee on Apr 8, 2011 0:00:03 GMT -5
mä oon ajellu ATF:llä. Ihan sama onko synteettistä vai ei. Hyvin toimii ja tiedän että toimii muillakin. Eli tosiaan, ihan sama mitä sinne laittaa ni toimii. Kunhan nyt ei ihan hydrauliöljyä tunge, kytkin ei tykkää ;D
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Apr 8, 2011 4:41:44 GMT -5
Kun halvoista halvin MP-käyttöön tarkotettu vaihteistoöljy maksais liikkeelle sisäänkin n. 6e/l, niin innostuin toki itsekin tosta silveristä - hetkellisesti.
Voisko joku molempia käyttäny nyt verrata kytkintuntumaa Silver vs. ATF? Ellei eroa huomaa, niin on selkeestikin aika kuski jolle se kytkintuntuma on lähes yhdentekevä ja kaikki käy. Eli ATF:ää käytin lähes niin kauan kun niitä purkkeja automaattilaatikoden korjausajoilta jäljellä oli eka oikee laatikkoöljy oli joku Honda-tuote Keitaalta, joka tuntu ihan taivaalliselta, sit tuli ostettua Castrolia purkki Purolta ja paluuta Honda-lilluunkaan ei enää ollu.
!!! Siis kokeilkaa edes muuta, Samppa, piikillä limasiin kivikkonousuihin, varmasti huomaat eron kun joudut lipsutteleen kykää !!! Kokeilkaa <<<<--->>>> 10€/l Motorex - tarjous ei toistu!
|
|
|
Post by Jarkko on Apr 8, 2011 7:34:31 GMT -5
Sampan piikin kytkintuntuma on parempi kuin yhdessäkään pyörässä koskaan millä oon ajanu. Ja jos se on Silverillä saavutettu, niin minä en ainakaan enempää kaipaa. Tuskin ainakaan sekunnit tippuu
|
|
|
Post by Hightower on Apr 8, 2011 7:48:16 GMT -5
Sampan piikin kytkintuntuma on parempi kuin yhdessäkään pyörässä koskaan millä oon ajanu. Ja jos se on Silverillä saavutettu, niin minä en ainakaan enempää kaipaa. Tuskin ainakaan sekunnit tippuu
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Apr 8, 2011 8:31:27 GMT -5
Sampan piikin kytkintuntuma on parempi kuin yhdessäkään pyörässä koskaan millä oon ajanu. Ja jos se on Silverillä saavutettu, niin minä en ainakaan enempää kaipaa. Tuskin ainakaan sekunnit tippuu *stna*,jos tosta viel kotarin kytkin paranee mitä se on silveril,huam kaikki muut kalliit kusikurat mitä oon koittanut,niin joutuu alkaa ettimään jo miehestä vikaa,ja se on mahdoton yhtälö ,tasotuksen vuaks joutuu silveri-kuskit vetämään selkäedel poorii ens talvena ;D ;D,on meinaan huippuöljy.
|
|
|
Post by Eetu on Apr 8, 2011 8:32:41 GMT -5
Ainakin mitä tässä ny ajellu hiljaksiin niin silveri pelaa hyvin.
|
|
|
Post by tomppa on Apr 8, 2011 9:09:38 GMT -5
Mulla kans silverillä kytkin toimii yhtä hyvin kun powersyntillä mitä käytin silveriä välillä. Tosin käytin silveriä siten että joka ajokerran välissä vaihdoin öljyt jten 10-15h jälkeisestä kytkintuntumasta ei oo tietoo mulla mut muilla näköjää on ja pelaa.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Apr 8, 2011 16:10:32 GMT -5
Ja silver vs. atf? prkl mä nylen elävältä muutaman sällin jos temmin kytkin menee P**kaks silverillä! Kerran oon joutunu uusiin levyt kun ajettu atf:llä ja sen jälkeen ei auttanu ees liotus kunnon öljyssä, aina takkus, kunnes vaihto massat... et nyt sitte vakavasti pelaako kunnolla ja ajaako tosiaan samoilla askin rattailla 350h ilman että missään on mitään sanomista???
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Apr 9, 2011 14:35:06 GMT -5
Ja silver vs. atf? prkl mä nylen elävältä muutaman sällin jos temmin kytkin menee P**kaks silverillä! Kerran oon joutunu uusiin levyt kun ajettu atf:llä ja sen jälkeen ei auttanu ees liotus kunnon öljyssä, aina takkus, kunnes vaihto massat... et nyt sitte vakavasti pelaako kunnolla ja ajaako tosiaan samoilla askin rattailla 350h ilman että missään on mitään sanomista??? jos testi epäonnistuu,älä ainakaan suanikasta nylje meilt ;D ;D,milläs sit noit treeni iltoi sit emolta vongataan
|
|
|
Post by Eetu on Apr 28, 2011 5:47:39 GMT -5
Kyllä pelaa hianosti silverillä laatikko ja rexiä koneeseen,ainoo mikä tän motin nutsti homma on toi ketjunkiristin mutta on saatava billetti-palikkaa jossa on räikkä sekä jousi vs. ktm orkkis. Pitäis loppua kalkatus,tosin satunnaista mutta ei tee hyvää laahaimille...KAI
Laitellaan kogemuksia jahka osa saadaan maailmalta.
|
|
|
Post by minkkinen on May 12, 2011 18:57:59 GMT -5
Mitas asiantuntijat sanoo naista pitka kayttoisista pestavista terasverkko oljyn suodattimista???
|
|
|
Post by JuhaE #39 on May 18, 2011 15:16:18 GMT -5
Mitas asiantuntijat sanoo naista pitka kayttoisista pestavista terasverkko oljyn suodattimista??? Asiantuntijoista en tiiä, mutta ite en mitään teräsverkkosysteemejä käyttäis. Suodattimen tehtävänä on kerätä lika pois öljyvirrasta ja kanssa pitää se pyydystämänsä lika pois kierrosta. Sanosin, ettei teräsverkko tai joku muu teräslankasydeemi vaan toimi ollenkaan oikealla tavalla. Mieleen tulee ennemminkin joku keittiösihti mistä kaikki jauho menee läpi kun tarpeeksi vaan veivaa... -Ja sitten vielä se pesu. Minkätakia sen muka saa takas puhtaaks, jos sen kerran pitäis pitää hyvin lika kiinni ittessään?! Oikea suodattimen suodatinmatsku toimii öljyn kulkusuunnassa lian kokoon nähden pitkällä matkaa ja lika jää jossakin kohtaa kiinni suodattimen kuituihin/niiden väleihin. Sillä että suodatus tapahtuu syvyyssuunnassa saadaan suodattimelle paljon isompi liankeruukapasiteetti, kuin mitä olis jos vaan sihdin ulkopinta-ala käytettäis hyväksi. Se taas ei sitten ole ollenkaan hyväksi jos suodatinmatsku menee tukkoon, koska jostain sen pumpun pumppaaman öljyn on kuitenkin kuljettava. Yleensä menee sitten suodattamattomana kiertoon jonkin painerajan tms läpi, kun suodatin on tukossa. Ja jos painerajaa ei ole niin suodatin tukkeutuessaan menee kokonaa P**kaksi ja kaikki kerätty P**ka takas kiertoon. Paperi suodatinmateriaalina taitaa vielä olla monessa paikkaa moottoriöljynsuodattimissa käytössä. Parempiakin matskuja on (esim lasikuitu), mutta ne tulee käyttöön vasta sitten mosaöljyjä vaativimmissa paikoissa esim. polttoaine- ja hydrauliikan suodattimet --> hintakin sitten jonkun verran pompsahtaa. Aika lähellä ettei tästä ala tuleen luentoo, eli täytyy ny hillitä ittensä. Vois melki sanoo että öljynsuodatin on viimesenä osana jäljellä listalla mitä kannattaa käyttää orkkisosana. Kaiken muun hilppeen vois melkein hankkia jostain muualta... Tietenkin käytännössä voi olla, että jotkut tarvikesuodattimet tulis ihan samasta valmistuslinjasta kuin orkkiskin, mutta sitä ei voi varmaks tietää. Sevverta heitän kuiteski bensaa liäkkeihin, että lopuks väitän, että käytetty suodatin suodattaa uutta paremmin... (vaihdan silti ite suodattimen joka kerta ku ne öljytkin ) Edit: keittisihti --> keittiösihti
|
|
|
Post by Sirkku #31 on May 18, 2011 16:40:56 GMT -5
Pamahan nelarin orkkis suodatin oli alun perin tuommonen terässihti, tosi tihee semmonen. Nykysin sekin on paperia. Komppaan Juhaa, käytä parasta mitä löydät, ei pestäville, ilmanputsarit sit asia erikseen.
|
|