ttr
New Member
|
Post by ttr on Jun 30, 2010 13:31:44 GMT -5
Trialetunakkiakin pitää jossain vaiheessa kokeilla. Takanakki on ollut n. 7 tuntia alla, eikä näytä hirveen pahalta. Trialpaineilla ajeltu, jotain 0.7 bar. Yllättävän hyvin pitää kurasissakin paikoissa.
Näin kun piiiiiitkän tauon jälkeen on tullut sillon tällön ajeltua enskaa, niin kauheen moni asia ei ole muuttunut. Esimerkiksi juuri renkaat on tyypilisesti melkein samanlaisia ristikudosrenkaita kuin 20...30 vuotta sitten. Ainoastaan valmistus on siirtynyt länsimaista itään. Katurenkaissa ja trialissa on menty vyörenkaisiin, mutta crossi- ja enskarenkaissa ei oo oikeestaan mitään mullistavaa tapahtunut. Rupesin tätä funtsaan, kun välissä on tullut ajettua maastofillarilla ja niissä oikeestaan on renkaiden merkityksen ja kehityksen on havainnut. Enskaprätkissä ei ole tosiaan renkaille ja vanteille tapahtunut mitään mullistavaa... edelleen kaikissa excelin vanteilla ristikudosrenkaat sisäkumeilla...
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Jun 30, 2010 15:55:44 GMT -5
Trial-kokeilujeni vuonna -06 ei tullu yhtään etusta ostettua, joten semmosta ei o jääny. Mut toisaalta Duell'ssa TT 21" Pirellin etusia, varsin sopivasti. Meinaan enskakäyttöön se viimesin pisara pitoo ei oo kriittinen ja tuommosta tekisitsekin mieli - vailla metrinkään kokemusta Pirellin pidosta. Mitas ainakin pääs yllättään, trial-piireissä ihan tuntematon merkki ja jumankekkale kylmässä (+1) maassa sehän oli kuin eri maailma misukkaan verrattuna! Pirellin takaset Duell'ssa myöskin TT, eli 95% trialeista sopimattomia, mutta 100% enskoista sopii paremmin kuin TL. Ainakin mulla trialissa ei TL etusta saanu mitenkään kunnolla TT vanteelle ja olihan h**v*ttiä tiellä.
|
|
|
Post by Viltsu #8 on Aug 11, 2010 2:47:20 GMT -5
Taitaa ainakin minun kohdalla olla tuo Mitrinicci homma katsottu. Kesti takana noin 9h ja molemmilta puolilta levisi alle. Oma päätelmäni on että se kestää hyvin kun ei ajeta kivikkoja ja patti lenkkejä, eli vaan hienoo kangasmaastoa...lue: ei Pirkanmaan lenkit ;D
Eilen laiteltiin Sampan kanssa alle Misukka (140) harkkarenkaaksi ja Metzeler FIM (120) kilpavanteelle.
Onko kellään kokemuksia Misukka AC10 FIM 140 renkaasta ? Sillä sen verran olen jo ajellut tuolla Metzeler FIM renkaalla että sen kuluminen on aika nopeaa.
Tallissa vapaana Misukka MC5 crossi, uusi, 65ekee.
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Aug 11, 2010 9:37:56 GMT -5
jaa ete ei nääs ammattilais touhuu kuljus.huom kilpavanne
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Aug 11, 2010 15:08:31 GMT -5
Sivujen tarkoituksena on ajamisista sopiminen, yhteiseen muistivihkoon ropauksien kommentoiminen,sekä tietenkin harrastuksen kustannusten kurissa pitäminen.NÄÄS,kyl turun poikien on mietittävä tätä yhdistys toimintaa tosissaan,kun tuntuu et ollaan aika kaukana tästä kuljun paroonien touhusta,on nääs renkaita ja vanteita,ja me kun ollaan tulos ostaan sieltä käytettyjä renkaita reenamista varten.tuntuu et toi MC5 on teetetty käsityönä,kun normaali ihmisil sitä myydään metsellerinä,mut noil ykkösnyrkeil näköjään misukkana.Tuntuu kurjalta kun arnoldin ja kammotulpan elämäntyö tuhotaan ja samal tämä teamin tunnuslause.moroooo nääääääs.
|
|
|
Post by Viltsu #8 on Aug 12, 2010 2:51:11 GMT -5
Joo, räätälinä tekee Misukka mulle myös MC5 mallia eli on tehnyt teollisuusvakoilua Misukan tehtailla. S12 tulee kuitenkin suoraan Misukalta Japskeista. Itse suosittelen kahta vanne settiä niin ei tarvi huollon rehkiä treenien - kilpailujen välillä renkaiden kanssa Toinen syy on että kun noiden räätälirenkaiden toimitusaika on n1kk niin pitää vähän säästellä treeneissä
|
|
pete
Full Member
|
Post by pete on Aug 12, 2010 3:25:51 GMT -5
Ei hitto toisilla kevyitä kilpavanteita ;D mulla starttikin vielä paikoillaan lisäpainona tarttiskohan munkin alkaan keventään
|
|
|
Post by Viltsu #8 on Aug 12, 2010 3:35:40 GMT -5
varmaan johtuu dopingistä noi kirjoitusvirheet..sorry
|
|
|
Post by kammokuski #1 on Aug 12, 2010 4:44:54 GMT -5
|
|
eke
Full Member
|
Post by eke on Sept 1, 2010 6:09:55 GMT -5
te kun tiärätte... Aikas montaa varmaa kiinnostaa mikä on käypä rengas taakse 60ekee/90ekee luokassa? Vastaavasti eteen kahessa eri hintaluokassa?
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Sept 1, 2010 9:14:03 GMT -5
jos pirkaanmaal ajaisin huom kivet,eteen unirossi tai pirelli mt 16,taakse samat,toimii kivikos ja ilmakummil painetta eteen 1.1bar,itel oolut takan mc5,pitää sannal mahtavasti ja savel,edes ollut mc4,toimii joka paikas mukavasti
|
|
|
Post by Jarkko on Sept 1, 2010 13:46:40 GMT -5
Ittellä on kans ollu jonkin aikaa MC4 edessä ilman moitteita ja meinaan just tilata eteen MC5:n kokeeksi. Taakse ajattelin upgreidata vanhan tutun Misukan S12:n. Se on hyvä yleisrengas edes ja takana. Ei vaan ole misukan crossietusis dot leimoja, joten Metzelerit siin mieles parempia.
Ja kivikois ajetaan soluilla. Muuten tulee noita ikäviä keskeytyksiä vaikka kuinka kotipoluilla pelaa (siellä tulee pommit väisteltyä).
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Sept 1, 2010 16:08:16 GMT -5
Misukat vaan on nykyään aika surkeita vs. muutama vuos sitten, aikaan kun Jarkkokin halveeras kyseistä rengasta Hirviaidalla. Toisaalta toki kiva huomata että sen renkaan edut on tulleet huomatuiksi myös vetomiespiireissä. Mutta se on eke sun ja jarkon ero semmonen, että esim. toi Mitroc vois sulla pelittää ja kestää ihan hyvin, se 120/100-18" - hintaluokka tosin varmaan sit liian halpa, 40e . Vee Rubberin rossirengas on samaa seosta kuin fim-nakit, hl. 65-70e. Mun mielestä paras yleisrengas ja toimii syysmutakivikossakin, ellei ole kokeillut, ei kannata puhua. Jos budjetti takaselle on 90e, eikä tarvii olla sääntörengas, käyppäs katteleen mp-racing'n sivuilta sulle mieleisintä kuvioo niistä punaraitasista. Eka kierros tuntuu perseeltä, mutta kun ne kerran ajaa lämpimiks, sit toimii ja toimii sit tosi hyvin just suomienskassa. Meidän vauhdeissa ei sit myöskään kannata huimistella noilla rengaspaineilla, sun alla 0.8-0.9 eteen ja 0.6 taakse korkeella profiililla, matalalla 0.7 vois olla aika passeli. MC5 on niin kammohirvee rengas niljaseen mutaseen kivikkoon, mun maailma ei ikinä niin isoo kuperkeikkaa tee että ikinä enää moista alle laittasin vaikka ilmaseks saisin. On niin kiva ja hyvä rengas vetä jotain sänkirossia ja mutaspooreissakin tuntee oikein pitoakin välillä, mutta kun ei fysiikka kertakaikiaan riitä koko ajan taisteleen lipsumista ja sinkoilua vastaan juurissa ja kivissä niin ellei jo härripotteri loihdi mua joku yö ihan uuteen kroppaan, on mun ajot ainakin ikiajoiks kysesella renkaalla ajettu. Muista ehdotetuista Unicross on kyseisen merkin paras rengas sun ajoihin, ei loistava missään, mutta korkee profiili sallii matalat paineet ja merkin paras pito niissä hankalimmissa olosohteissa. Puhuu se kelle renkaan on toimittava kivikoissa ja oltava johdonmukainen ja tarkka muualla.
|
|
eke
Full Member
|
Post by eke on Sept 1, 2010 22:37:26 GMT -5
kiitos kiitos, tiatoo tulee. Toi mc on varmaa misukka, eikö niin, vai metzler? Eihän toi 40:n Mit rokki oo liian halpa. Kyllä mun ego kestää hyvinkin sillä ajaa. Nykki alla biilteeman takarengas...Kukas sitä mit rokkia myy? Ei aina tarvi olla parhaat(kalleimmat) laitteet alla kun kuskikin on vähän kesäterässä.
|
|
|
Post by Hightower on Sept 1, 2010 23:38:55 GMT -5
Voin sanoo Eke et älä laita Mitrokkii alle. Siinä on runko onnettoman ohut, itellä hajonnu tänä kesänä niitä 3 kpl, Jarkolla muutama, Wettiksellä ja Petellä 2 kpl/ukko eli se tie on nyt katteltu loppuun. Jos et aja enskakisoja niin taakse Misukan S12 XC ja eteen kans S12 XC tai Metzelerin Unirossi.
|
|