|
Post by Jyrmy on Sept 2, 2010 1:56:24 GMT -5
MC5 on niin kammohirvee rengas niljaseen mutaseen kivikkoon, mun maailma ei ikinä niin isoo kuperkeikkaa tee että ikinä enää moista alle laittasin vaikka ilmaseks saisin. On niin kiva ja hyvä rengas vetä jotain sänkirossia ja mutaspooreissakin tuntee oikein pitoakin välillä, mutta kun ei fysiikka kertakaikiaan riitä koko ajan taisteleen lipsumista ja sinkoilua vastaan juurissa ja kivissä niin ellei jo härripotteri loihdi mua joku yö ihan uuteen kroppaan, on mun ajot ainakin ikiajoiks kysesella renkaalla ajettu. Muista ehdotetuista Unicross on kyseisen merkin paras rengas sun ajoihin, ei loistava missään, mutta korkee profiili sallii matalat paineet ja merkin paras pito niissä hankalimmissa olosohteissa. Puhuu se kelle renkaan on toimittava kivikoissa ja oltava johdonmukainen ja tarkka muualla. Oot siis joskus kattellu mun perän käyttäytymistä kivikossa. nimimerkillä millää muulla ikinä viä ajanutkaa kun metzelerin mc5:llä... en oo kyl valittanu, hyvä yleisrengas mun mielestä. ainakin pito on hyvä, joo sinkoileehan se vähä kivistä mut ei o mua viä koskaan kaatanu tms... mut niinku yllä lukee en oo oikeestaa kunnolla mitää muuta koittanutkaa. Bridgestone mikä oli 'uutena' alla kun mopon hain oli ihan pirun hyvä, nappulat vaan hävis kivikossa ~6 tunnissa.. Edessä mulla on pitkälti toista vuotta ( helposti +50h ) ajettu Bridgestone, enkä ole vielä ajatellut uuteenkaan vaihtaa.
|
|
|
Post by Jarkko on Sept 2, 2010 5:44:03 GMT -5
Voin sanoo Eke et älä laita Mitrokkii alle. Siinä on runko onnettoman ohut, itellä hajonnu tänä kesänä niitä 3 kpl, Jarkolla muutama, Wettiksellä ja Petellä 2 kpl/ukko eli se tie on nyt katteltu loppuun. Jos et aja enskakisoja niin taakse Misukan S12 XC ja eteen kans S12 XC tai Metzelerin Unirossi. Asiaa puhutaan yllä. Terolla on myös revennyt pari Mitroccia listan jatkeeksi. Ilmakumeilla ne ei kestä edes nähdä kiviä kunnolla, soluilla noi repeämät ei niin paljon haittaa, rungon periksi antaminen tuntuu vaan muuten aika petolliselta mutkissa. Bilteman 110/100-18 rossirengas on samassa hintaluokassa parempi vaihtoehto vaikka siitäkin katoaa pito nopeasti. Siinä on sentään runko jotakuinkin suora ja kestää aja kivikkoakin. Olen ajanut niitä kolme loppuun tänä kesänä. Mut jos tunteja tulee rauhallista tahtia ja haluaa ajaa kivikoitakin ilmakumeilla, niin kyllä toi Sampan suositus Unicross eteen ja S12 XC taakse on hyvä. Vielä kun ottaa taakse vähintään sen 130 leveän. 120:ssa on keskinappulat kapeammat ja se kuluu paljon nopeammin. Olen ajanut niitäkin piikissä aiempina vuosina aika monta, isommissa pyörissä on ollut 130 leveetä. Uusi XC malli näyttäis myös kestävän paremmin kuin vanhat. Niin ja MC:t (4,5,6) ovat Metzelerin crossimalleja. 4 hiekalle, 5 intemediate ja 6 kovan pinnan kumi. Näissä on erityisen hyvää se, että dot merkinnällä käyvät enskakisoihin ja ilmatilavuutta on myös sen verran, että pelaavan uudellakin solulla ok. Mittailujeni mukaan ympärysmitta on sama kuin Six Days mallissa. Ja tuntuu 4 ja 5 kuviotkin toimivan sekalaisessa enskassa.
|
|
|
Post by Wettis #13 on Sept 2, 2010 7:03:16 GMT -5
Wrooom!
Kokeilin ensimmäistä kertaa eilen Motozin eturengasta 100/80-21 ja olin erittäin positiivisesti yllättynyt. Se puolestaan ei kelpaa enskakisoihin, mutta roskauntreihin kylläkin. Ilmatilaa ei oo toki niin paljoo ku Unicrossissa 90/90, mutta ihmeen hyvin mielestäni Marjiksen kivikoissa / mudalla toimi. Hintaa PP-bikessä oli 39 eekua. Oon kuullu myös Motozin takasesta hyvää sanottavaa, mutta ei oo niistä mulla ainakaan kokemuksia.
-W-
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Sept 2, 2010 7:29:16 GMT -5
Jyrmy, en tarkottanu sua ;D sun ajotavalla sinkoilee mikä vaan En edes muistanu että sulla oli MC5, 18" aikaa odotellessas... Mitroc'n repeilemisistä kuulin viimeksi Sampalta, mutta silti laitan itsekin semmosen alle jos vaan pyöriin mahtuu. Repeilee sit jos repeilee, 120/100 on tietääkseni kestäny ne mitä mä oon myyny ja molemmat pitää ok ja pidän niitä hyllyssä. Ellei mahdu niin VeeRubberin www.motorengas.fi/images/tuotteet/veerubber/crossi/vrm300r.jpg on jo yks koeajettu odottamssa. Kuljun vetomiehille ei vielä oo kelvannu kokeilla pitääkö, repeileekö vai mitä tekee mut pari rossikuskia on tykänny.
|
|
|
Post by Jyrmy on Sept 2, 2010 7:56:12 GMT -5
Jyrmy, en tarkottanu sua ;D sun ajotavalla sinkoilee mikä vaan En edes muistanu että sulla oli MC5, 18" aikaa odotellessas... Ei oo kaukana, meinaan on tossa 690:ssä 18"... jaa, menee vähä ohi aiheen jo.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Sept 2, 2010 14:09:18 GMT -5
No siihen en sit Mitrokkia kyllä myy (ihan takuulla tohjona heti alkuunsa), pari toimivaa vaihtoehtoo löytyy multa ja mp-reisinkistä Mitas C-02 matkaenskojen kingi maastoon mut rajottaa reissuntekoo enempi kuin tärinä.
Ekelle vielä: Mitroc kestää suomienskaa jokseenkin kuten trial-renkaatkin, 120/100 on niin profiililtaan kuin rungoltaankin hyvin samankaltainen, nappuloinnin muoto ja seos kovempi antaa vaan pitoo enempi pehmeeseen ja toisaalta huonompi kallioilla yms. Voit lainata multa ton jo aiemmin mainittemani trial-renkaan niin ymmärrät mistä puhun ja miten kivikossa ajaminen voi muuttua autuudeks ja miksi sulle moista mitrokkiP**kaa tyrkytän.
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Sept 2, 2010 14:21:34 GMT -5
nyt on eken helppo men ostaan rengas,nääs kyl tääl tiedetään,mahtaako tul talvi ennen kun saa tehtyä yhteenvedon rengaista,mää tungen ton mc5 viltsun hanuriin kuivana,kuis mul noin huonon renkaan välitit,mun mielestä mahtava rengas mut raati päättänyt et susi
|
|
|
Post by Viltsu #8 on Sept 3, 2010 4:11:02 GMT -5
No no C tason noupadilla kestää kaikki ( paitsi mitrokki) itse ajattelin käyttää takana vain MC4/5 tai S12. Eteen mitä löytyy hyllystä. Onkos muuten sateliittitallilla tiedossa että muussitkin on keksitty ;D ;D
|
|
|
Post by frededikkkkk,alias reetu#69 on Sept 3, 2010 6:50:31 GMT -5
Niin tungen sen renkaan suhun nastotettuna ;D,on tallis kyl etusolu,mut kun ajellaan muuta kun kivikkoo ja ilmakummi toimii kivikos paremmin,huomen al paras kivikko kummi mitä on,eli pirelli mt 16,ja ilmaa 1.2bar,tulee noi vähät rahat sijoitettua reenamiseen,eik ain uuusin muusseihin, ;)hiukan eri tyyli rannikol,kun f**ktory-teamin eunukeil
|
|
|
Post by Oysterman #76 on Sept 3, 2010 9:20:34 GMT -5
no mikkä ny si o parhaat nakit?ny vittu niitä malleja vaa eikä enää mitää perusteluja.ja s12 on nykyää muuten aivan suurinta ylihintasta P**kaa.mieluummin mitrokki alle vaikka rossikautreihin.mt16ko on ny si paras etunakki mitä maassa o?hinta,mistä saa,vittu vaktaa kehii *stna*.ja huamena pamit messii ja kaanaasee.kivikkohomot.
|
|
|
Post by Jarkko on Sept 3, 2010 15:34:13 GMT -5
MT16 = Unicross. Kallis on kuin mikä eikä kunnon vauhdissa mutkissa pidä. Mutta mukavan pehmee ilmakumilla kivikossa. Jotkut jopa nastoittaa kun on niin pehmee kivikoissa (vaikka se onneton sivunappula ei kestä nastaa sitten millään). Parhaat kompromissit on Metz MC4/MC5/Michelin S12 linjalta. Ja S12 vaan kuluu silmissä, mut pito on hirmuinen. Ja tietty jos perse kestää niin edes pehmee Metz Six Days. Mut niitä saa uusia aika tiheesti jos mutkissakin oikeesti kaasuttaa.
Ja ei edelleenkään Mitroccii. Se jos mikä on aivan varma.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Sept 3, 2010 16:29:34 GMT -5
Paas nyt kummiskin vähän vertaileen MT16 ja Unicross vierekkäin. Ainut lähelle Unia on Cheng Shin, mut siinä paljon pehmempi kumi ja runko. Siitäkin sanottu et repeilee mut on sillä mun tietääkseni päiskikin läpi ajettu yhdellä parilla.
|
|
eke
Full Member
|
Post by eke on Sept 4, 2010 0:33:40 GMT -5
nisula, oot oikeessa. Ei näistä vinkeistä ota erkkikään selvääääää!! no jotain on ehkä selvinnyt, ehkä... Taakse mc4 tai mc5 tai s12 xc? Ja eteen unicross tai s12 xc? Jos nää on kohtuu hintasia Ja si kommenttia jätkät! Vai pitäiskö ostaa smc1245xxcc?? tautinen pito joka alustalla kestää sikana ja eikä maksa paljon...... On se muuten hyvä että porukalla on mielipiteitä!!
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Sept 4, 2010 2:22:29 GMT -5
Sampan kautta saat niin halvalla MC5 parin, muistaakseni sataseen, ettei se ainakaan iso menetys oo kokeilla. Mulle ne tulee Duell'sta eli maksaa sisäänkin monta kymppiä enempi. Joku Motokeitaan myyntitykki kun kauppais teille VeeRubbereita, kaikki kehuis niitä.
|
|
|
Post by Sirkku #31 on Sept 7, 2010 9:30:34 GMT -5
Pistän nyt replyn ite ittelleni niin kaikki huomaa mun syövän sanani. Eli sekoitin sulavasti kasikympin ja ison pyörän MT16:t, jotka on siis ihan eri kuvio. Tajusin sen vasta äsken kun yritin myydä kyseistä rengasta ja sitä ei enää saakaan, että täähän se oli eikä noi isot koot. No pääasia ettei kukaan kerinny ostaa semmosta.
|
|